فرصت صادرات تولیدات فارس به بازارهای جهانی در مجتمع «کربنات سدیم کاوه» فیروزآباد

ایزدی گفت: بهره برداری از مجتمع «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد، فرصت اشتغال افراد بومی و صادرات تولیدات فارس به بازارهای جهانی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز (پنج شنبه 9 مرداد) در مراسم ویدیوکنفرانسی افتتاح فاز نخست مجتمع «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد به دستور ریاست جمهوری گفت: با بهره برداری  از این کارخانه در فیروزآباد، در رفع نیاز مصرفی کشور و ایجاد زمینه صادرات این محصول، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: این شرکت با ظرفیت تولید ۳۲۰ هزار تن در شمار پروژه های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی سال ۹۹  قرار دارد.

وی اضافه کرد: افتتاح فاز نخست مجتمع «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد با 2 هزار و 67 میلیارد تومان، فرصت اشتغال بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد کرده است.

ایزدی اعلام کرد: تکمیل و راه اندازی صنایع مادر و بزرگ  از اولویت های استان فارس در سال جهش تولید است که بهره برداری از مجتمع «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد از نمونه های آن است و می تواند به عنوان بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، ۶۰ درصد کربنات سدیم کشور تولید کند.

وی با اشاره به وجود معادن غنی و ذخاير عظيم سنگ آهگ و نمك در نزدیکی این کارخانه را فرصت مغتنمی برای جهش تولید دانست و عنوان کرد: در جوار این کارخانه، هشت معدن سنگ آهک و نمک وجود دارد و فرصت اشتغال افراد بومی و صادرات تولیدات فارس به بازارهای جهانی نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر 955210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha