قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است

آیت الله حسینی با بیان اینکه عید قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است، گفت: این عید ذبح کردن آنچه که انسان دوست دارد برای خداوند است.

آیت الله «سید نصیر حسینی» ضمن تبریک عید قربان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: عید قربان یکی از افتخارات انسان کامل در مقابل امتحان های خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کجا انسان بر نفس، خودخواهی ها و وسوسه های شیطان پیروز شد، آن روز، ایام و لحظات عید انسان ها بوده و  هر کجا شکست خورد، آن عزای انسان ها است.

 

وی یادآور شد: اگر انسان های کامل، انبیاء و اولیای الهی در میدان های سخت و دشوار پیروز نمی شدند، ما عیدی نداشتیم.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه عید قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است، اضافه کرد: این عید ذبح کردن آنچه که انسان دوست دارد برای خداوند است.

 

امام جمعه یاسوج عید قربان را عید تقرب به ذات ربوبی حق و نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: حضرت ابراهیم خلیل الله باعث شد انسان به خدا نزدیک شود که به فرمان خداوند از اسماعیل خود گذشت و خداوند هم این روز را روز عید انسان ها قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه این اعیاد به برکت نفوس قدسی انبیاء و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: هرکجا انسان به خاطر خداوند گذشت کرد، خداوند هم عنایت بزرگی به شخص و عالم انسانیت می کند، پس باید مثل حضرت ابراهیم (علیه السلام) گذشت کنیم تا برای عالم انسانی افتخار آفرین باشیم.

کد خبر 955324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha