راه یابی ۴۳۰۰ دانش آموز همدانی به مرحله منطقه‌ای جشنواره دانایی و توانایی

سعیدی گفت: چهارمین جشنواره دانایی و توانایی در مرحله آموزشگاهی با شرکت ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سطح استان همدان برگزار شد که این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز موفق به حضور در مرحله منطقه‌ای شدند.

«یوسف سعیدی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان، گفت: مرحله کشوری سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش‌آموزی هم اکنون به میزبانی استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی آموزش و پروش استان همدان با اشاره به اینکه این دور از مسابقات به دلیل کرونا، به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: ۸۰ اثر از استان همدان در سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی داوری خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره مسابقات «قرآن، عترت و نماز» دانش آموزی کشور، ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه ویژه پسران و ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه ویژه دختران برگزار خواهد شد.

وی اشاره‌ای به بیستمین فراخوان ملی پرسش مهر داشت و افزود: این مسابقات، امسال نیز در قالب ۲۰ رشته و گرایش متفاوت شامل شعر، داستان کوتاه، سخنوری، وبلاگ نویسی، تصویر سازی، عکاسی، خوشنویسی، فیلم کوتاه و ... برگزار شد.

سعیدی ادامه داد: در بیستمین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهور در مرحله مدرسه تعداد ۷۱ هزار و ۵۲۰ نفر از دانش آموزان استان از طریق سامانه همگام ثبت نام نمودند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۸۰ نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند و پس از داوری، ۲۹۹ اثر به مرحله استانی ارسال شد.

وی گفت: پس از داوری ۲۹۹ اثر راه یافته به مرحله استانی، ۷۴ اثر به مرحله کشوری راه یافتند که ازاین تعداد استان همدان با کسب ۹ رتبه برتر، پس از زنجان و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

سعیدی ادامه داد: استان همدان در کشور در بیستمین مسابقه پرسش در بخش فرهنگیان با یک ۱ رتبه نخست و در بخش دانش آموزی با سه رتبه سوم، سه رتبه دوم و دو رتبه اول در نهایت در مقام سوم کشور قرار گرفت.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اشاره‌ای به جشنواره دانایی و توانایی داشت و گفت:جشنواره دانایی و توانایی هر سال با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشوری برگزار می‌شود.

سعیدی ابراز کرد: در این راستا چهارمین جشنواره دانایی و توانایی در مرحله آموزشگاهی با شرکت ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در سطح استان برگزار شد که این تعداد ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز موفق به حضور در مرحله منطقه‌ای شدند.

معاون فرهنگی آموزش و پروش استان همدان ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا، مرحله استانی و کشوری این جشنواره لغو شده و زمان دقیق برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

کد خبر 955397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha