« بیت المقیط» ،تنها مسجد ساخته شده از آجرهای گلی در آلمان

مسجد «بیت المقیط» که سنگ بنای آن در روز ۱۵ می سال ۲۰۰۵ میلادی گذاشته شد در شهر وابرن آلمان قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «بیت المقیط» که سنگ بنای آن در روز 15 می سال 2005 میلادی گذاشته شد در شهر وابرن (هسن) آلمان قرار گرفته است.

 

این مسجد که متعلق به جامعه احمدیه در آلمان است روز 4 سپتامبر سال 2007 میلادی به دست «میرزا مسرور احمد» یکی از خلفای فرقه احمدیه افتتاح شد.

 

زمینی که مسجد «بیت المقیط» در آن قرار گرفته است 273 متر مربع مساحت دارد.

 

 

 

 

این در حالی است که خود مسجد «بیت المقیط» با مساحت 142 متر مربع پذیرای حدود 250 نمازگزار است.

 

مسجد «بیت المقیط» اولین و تنها مسجد در آلمان است که به طور کامل از آجرهای گلی ساخته شده است.

 

پروژه این مسجد با همکاری معمار «گرنوت مینکه» که به خاطر انجام پروژه های ساختمان های اکولوژیکی مشهور شده  به انجام رسیده است.

 

 

ساختمان های اکولوژیکی ساختمان های سبز هستند که بر اساس قواعد معماری اکولوژیک طراحی می شوند و تاثیرات مطلوب بر روی محیط زیست می گذارند .

 

 حداقل استفاده از منابع تجدید ناپذیر، حفاظت از انرژی، کار با اقلیم، عدم ایجاد آلودگی در محیط و استفاده صحیح از مصالح از جمله مواردی است که در ساخت بناهای اکولوژیک به کار گرفته می شود.

 

به این ترتیب مسجد «بیت المقیط» هم بر اساس قواعد ساختمان های دوستدار محیط زیست در «وابرن» آلمان ساخته شد.

 

اگرچه در ساخت مسجد «بیت المقیط» از فاکتورهای مربوط به ساختمان های اکولوژیک استفاده شده است اما نام اکو-مسجد بر روی آن گذاشته نشده است.

 

اطلاعاتی که وجود دارد نشان می دهد که اولین مسجد سبز یا اکو-مسجد اروپا که حدود یک هزار نمازگزار را در خود جای می دهد در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی در کمبریج انگلیس افتتاح شد.

 

 

با این وجود به گفته متولیان مسجد «بیت المقیط» این مسجد که در طبیعت قرار گرفته است با بهره گیری از عوامل طبیعی یکی از دوستداران محیط زیست در شهر وابرن آلمان به شمار می آید.

کد خبر 955663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha