تاییدیه ایمنی آسانسورشرط اطمینان خاطر برای استفاده کنندگان است

قنبریان گفت: تعداد ۲۹۰ مورد ثبت درخواست بازرسی در سامانه مدیریت آسانسور انجام گردید که تعداد ۲۲۳ مورد موفق به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور شدند.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تعداد 290 مورد ثبت درخواست بازرسی در سامانه مدیریت آسانسور انجام گردید که تعداد 223 مورد موفق به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور شدند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: از 290 مورد درخواست های ثبت شده برای اخذ تاییدیه استاندارد، 101 مورد مربوط به درخواست اولیه و 189 مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.

 

وی با تاکید این مطلب که اجرای استاندارد اجباری آسانسور برقی در ساختمان‌های جدید الاحداث اعم از ساختمان های خصوصی، دولتی و عمومی، الزامی است، افزود: تاییدیه های ایمنی صادره دارای اعتبار یک ساله می باشند و در این خصوص مدیران و مالکان ساختمان‌های دولتی و عمومی باید پس از اتمام اعتبار تاییدیه، نسبت به درخواست انجام بازرسی ادواری آسانسورهای برقی اقدام نمایند  توسط شرکتهای بازرسی آسانسور تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد در سطح استان، اقدام نمایند.

 

قنبریان ادامه داد: در خصوص بازرسی ادواری آسانسورهای برقی منصوبه در ساختمان های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی ادواری در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی lift.isiri.gov.ir اقدام و فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی ادواری آسانسور را هر ساله طی نمایند.

 

وی اظهار کرد: براساس قانون، دریافت پایان کار ساختمان جدید الاحداث در شهرداری ها نیازمند ارزیابی و دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: استفاده کنندگان از آسانسورها می توانند با ارسال کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می شود، به سامانه پیامکی 10001517، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق سامانه پیامکی 500021517 و یا شماره تلفن 33238393 داخلی 143 به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

 

کد خبر 955684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha