ستاد ملی مقابله با کرونا برای  عزاداری های محرم  پروتکل بهداشتی طراحی کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هر چه سریعتر پروتکل مخصوص عزاداری های محرم را طراحی ودراین زمینه اطلاع رسانی کند.

حجت الاسلام «سید ناصر موسوی لارگانی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت: مقام معظم رهبری به نکته ای اشاره کردند که باید با حفظ پروتکل ها و نظر ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری های امام حسین(ع) انجام شود ما نمی توانیم جدای از نظرمقام معظم رهبری نظری در بحث عزاداری ها داشته باشیم.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در گوشت، پوست و استخوان شان محبت اباعبدالله و بقیه خاندادن عصمت و طهارت نهفته است و حقیقتا در شدائد، گرفتاری ها، بیماری ها و مشکلات که گریبان آنها را می گیرد در خانه اهل بیت (ع) و اباعبدالله (ع) را می زنند و همین امر باعث می شد هم تسکینی برای آنها باشد و خیلی از گرفتاریهای آنها با توسل به اهل بیت مرتفع می شد.

 

وی گفت: اگر بشود با حفظ پروتکل ها مراسم عزاداری ها و جلسات توسل به ابا عبدالله برگزار  شود خوب است و اگر امکان برگزاری این مراسم ها در برخی محله ها و مناطق که مکان ها برای عزاداری ها کوچک است نیست از طریق شبکه های مجازی این توسلات و ارتباطات ادامه داشته باشد.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری های در ایام ماه محرم جز فرهنگ دینی مردم ایران است و نمی شود مردم را از آن منع کرد و در همین رابطه لازم است ستاد ملی مقابله با کرونا هر چه سریعتر پروتکل مخصوص این ایام  را طراحی و اطلاع رسانی  کند تا هیات های مذهبی و مردم متدین با آگاهی نسبت به این پروتکل ها و با رعایت آنها نسبت به برگزاری وحضور در این مراسم ها اقدام کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسل به اهلبیت این گرفتاری های که الان گریبان جامعه ما را گرفته است رفع شود./

کد خبر 955704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha