از توزیع ۴۰۰ هزار قرص نان رایگان در «سفره احسان علوی» تا اطعام ۲۰۰ هزار محروم ویژه عید غدیر

حجت‌الاسلام دست‌افکن از توزیع ۴۰۰ هزار قرص نان رایگان در طرح «سفره احسان علوی» و توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم میان محرومان در طرح اطعام غدیر در استان اصفهان، به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل دست‌افکن» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان ویژه دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: امسال که با شرایط شیوع کرونا مواجه هستیم برنامه ها را در فضای مجازی متمرکز کرده ایم، یکی از ویژه برنامه ها برگزاری مسابقه «فرازهای فروزان» از خطبه غدیر است که در بازه زمانی 18 ذی الحجه (عید غدیر) تا 18 شهریور ماه برگزار می شود.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان تصریح کرد: مسابقه «حفظ خطبه غدیر» که قبل از عید قربان آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه دارد، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «در آستانه خم» با سخنرانی شخصیت های برجسته استان همچون آیت الله طباطبایی از شبکه استانی اصفهان و تولید موشن گرافی با موضوع غدیر که تاریخ از 13 رجب (سالروز ولادت امام علی(ع)) تا 18 ذی الحجه (روز انتساب ایشان به ولایت) را به تصویر می کشد و از شبکه استانی اصفهان پخش می شود، از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه امامت و ولایت در شرایط کرونایی است.

 

وی ادامه داد: همانطور که در نیمه ماه مبارک رمضان سفره کرامت حسنی را پهن کردیم، در دهه امامت و ولایت سفره «احسان علوی» را پهن می کنیم در این طرح با 110 نانوایی در سطح شهر اصفهان هماهنگ شده تا 400 هزار قرص نان رایگان میان محرومان توزیع شود.

 

حجت الاسلام دست افکن از اجرای طرح «اطعام غدیر» که از سنت های موکد این عید بزرگ است، خبر داد و گفت: در این راستا نزدیک به 200 هزار پرس غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستان ها و مناطق محروم توزیع می شود. اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه در برخی شهرستان ها و نیز طرح گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم مالی در برخی شهرستان ها هم از کمک های مومنانه تدارک دیده شده ویژه دهه امامت و ولایت در بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان است.

 

رئیس روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: تجلیل از سادات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعطای کارت هدیه 500 هزار تومانی در یکی از شهرستان های اصفهان و ارائه تخفیف 20 تا 25 درصدی عوارض شهری از طریق تفاهم با شهرداری اصفهان نیز ویژه دهه امامت و ولایت پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام دست افکن درباره دیگر تدارکات بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت در شرایط کرونایی، ابراز کرد: حمایت از تولیدات فضای مجازی در موضوع غدیر با همکاری شهرداری همچون طرح، پوستر و ... توزیع اقلام فرهنگی مثل پوستر، پرچم، بنر، دفترچه و خودکار در شمار چند هزار عددی برای پخش در مساجد و فروشگاه ها و ... در شادباش غدیر ازجمله این برنامه ها است.

 

وی اعلام کرد: همچنین برنامه اینترنتی «مثل کوه» با محور اجرای همخوانی و تک خوانی در مدح امیرالمومنین(ع) که بدون بیننده تولید و پخش می شود و نیز افراشتن پرچمی منقوش به نام امیرالمومنین(ع) و با ابعاد 60 در 20 متر بر فراز کوه صفه اصفهان با همکاری شهرداری، نیز برای دهه امامت و ولایت تدارک دیده شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح «ادیب» با همکاری معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان و با محوریت ملبس شدن طلاب جدید همراه با پروتکل های بهداشتی و محدود به دست آیت الله العظمی مظاهری و آیت الله طباطبایی به مناسبت عید سعید غدیر، اجرا می شود.

کد خبر 955705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha