راهیابی ۵۲ دانش‌آموز خوزستانی در مرحله نهایی مسابقات قرآن کشور

بلاسم گفت: در مرحله مقدماتی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشور ۲۷ دانش‌آموز در بخش پژوهشی و ۲۵ دانش‌آموز در بخش آوایی راهی مرحله نهایی شدند.

«علی بلاسم» در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، اظهار کرد: سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در مرحله کشوری امسال به صورت مجازی برگزار شد که دانش‌آموزان خوزستان موفق به حضور در مرحله نهایی شدند.

 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط گسترش ویروس کرونا مسابقات در همه رشته‌ها به غیر از رشته حفظ به صورت غیرحضوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شد افزود: مرحله مقدماتی به این صورت بود که دانش‌آموزان از اثر خود فیلم‌برداری کرده و آثار برای دبیرخانه مسابقات ارسال شد؛ دانش‌آموزانی که بیشترین امتیاز را به دست آوردند به مرحله نهایی راه یافتند.

 

وی با بیان اینکه در رشته‌های پژوهشی شامل تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام نماز و انشای نماز از 30 شرکت‌کننده دانش‌آموز دختر و پسر، ۱۲ پسر و ۱۳ دختر به مرحله نهایی راه یافتند تصریح کرد: همچنین در بخش آوایی نیز از مجموع 30 شرکت‌کننده  ۱۳ دانش‌آموز پسر و ۱۲ دانش‌آموز دختر از استان خوزستان به مرحله نهایی راه یافتند.

 

بلاسم  درباره نحوه برگزاری رشته حفظ قرآن کریم بیان کرد: امسال رشته حفظ، مسابقات متفاوتی را تجربه کرد و مرحله اول مسابقات به صورت آزمون کتبی برگزار شد در مرحله نهایی این مسابقات به صورت آنلاین برگزار می شود.

 

وی یاد آور شد: مرحله نهایی مسابقات رشته‌های پژوهشی از 13 تا 16 مرداد در استان خراسان رضوی برگزار و نتایج این مسابقات 18 مرداد اعلام می‌شود، همچنین مسابقات رشته‌های آوایی از 20 تا 24 مرداد به میزبانی شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

 

کد خبر 955774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha