درآمد سالانه یک میلیارد تومانی از موقوفات بازار بزرگ لار

حجت الاسلام موسوی گفت: سهم موقوفه از بازار بزرگ لار، ۶۱ واحد عرصه و اعیان با ارزش سرمایه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است که ارزش افزوده آن به بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان می رسد و درآمد سالیانه موقوفات آن که وقف در لار می شود یک میلیارد تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (شنبه 11 مرداد) در افتتاح پروژه «بازار بزرگ لار» گفت: این بازار بزرگ با 199 غرفه تجاری به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: در این پروژه، سعی شده است تا صرفا جنبه تجاری نباشد بلکه در جنبه سرگرمی و تفریحی و منظر شهری نیز کار شده است که محوطه سازی، آب نما و ... از نمونه های آن است.

وی اضافه کرد: پروژه از 21 شهریور 96 کلنگ زنی شد و 25 دی 98 به خاتمه مرحله ساختمانی رسید اما به علت کرونا با چند ماه تاخیر به مرحله افتتاح رسید.

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: پروژه «بازار بزرگ لار»، دومین پروژه ارزی استان فارس است و سومین پروژه ای است که از محل موقوفات در فارس سرمایه گذاری شده و با توجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای بهره وری بهتر موقوفات به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این پروژه با مدت حدود 2 سال و با مشارکت بخش خصوصی و در زمینی به وسعت حدود سه هکتار و 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اشتغال زایی مستقیم برای ۲۵۰ نفر در این بازار بزرگ اعلام کرد: سهم موقوفه از این بازار ۶۱ واحد عرصه و اعیان با ارزش سرمایه ای  بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان است که ارزش افزوده آن به بیش از 700 میلیارد تومان می رسد و درآمد سالیانه موقوفات آن که وقف در لار می شود یک میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه «بازار بزرگ لار» به عنوان یکی از بزرگترین پروژوه های سطح کشور گفت: تمهیدات 2 پروژه موقوفه دیگر در شهر لار در حال انجام است که در حوزه موقوفات در شهر لار اقدام موثری به شمار می رود.

 

کد خبر 955802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha