۲۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های قزوین بستری شدند

نامدار گفت: خوشبختانه در روز گذشته تعداد بیماران بستری ما کاهش یافت و ۲۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در خصوص آخرین وضعیت استان در ابتلا به بیماری کرونا بیان کرد: کرونا پیرو و جوان نمی شناسند و همه افراد ممکن است به این بیماری مبتلا شوند و متأسفانه هنوز برخی افراد آن را جدی نمی گیرند و بیان می کنند کرونا با ما کاری ندارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا شده و بستری شدند به دلیل حضور در بسیاری از مراسم های عروسی و اجتماعات بوده است و بیماران ناقلی که فاقد علامت بوده اند؛ این بیماری را انتقال داده اند.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه در هفته گذشته مراسم های عروسی در استان داشتیم که برای آن بالغ بر یک هزار کارت دعوت پخش کرده بودند که نمی توان برای آن آسیب های بسیاری را متصور نبود.

 

نامدار اعلام کرد: خوشبختانه در روز گذشته تعداد بیماران بستری ما کاهش یافت و 29 بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند ولی متأسفانه تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان ها تحت مراقبت هستند، رشد چشمگیری پیدا کرده است.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر 66 بیمار در آی سی یو بستری هستند که 33 نفر از این افراد از دستگاه تنفسی استفاده می کنند و متأسفانه با کمبود تخت های آی سی یو مواجه هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: امیدواریم با رعایتی که مردم در هفته ها و روزهای گذشته داشتند، سیر کاهشی را در تعداد بیماران داشته باشیم و قزوین از وضعیت هشدار به سمت قرمز نرود.

 

وی یادآور شد: همچنین در روز گذشته یک نفر فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری در استان داشتیم.

 

کد خبر 955833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha