شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رویکرد غیرجناحی و غیرحزبی دارد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: خط قرمز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ورود به مباحث جناحی و حزبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «رسول برگی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سال تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردم محور بوده و به عنوان نهادی غیردولتی، عمومی و برخاسته از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی همواره در کنار مردم است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که خط قرمز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ورود به مباحث جناحی و حزبی است، افزود: اولویت این شورا تعامل دوطرفه با تمام جریان ها، احزاب و جناح های سیاسی زیرچتر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: هر جریان، فکر و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که برای انقلاب اسلامی تلاش می کند و هدف اصلی آن خدمت به مردم است، در راس فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار دارد.

حجت الاسلام برگی با تأکید بر رویکرد غیرجناحی و غیرحزبی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افرود: طی ۴۰ سال گذشته این شورا در تمام شرایط سخت و دشوار، تلخی ها و شیرینی های انقلاب همپای مردم حاضر بوده و تلاش کرده است به آنچه که منویات امام راحل و مقام رهبری است، جامه عمل بپوشاند.

وی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان مجموعه ای فرهنگی و تبلیغی برای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: در حال حاضر افزون بر ۲۰ دستگاه مختلف فرهنگی در سطح کشور فعالیت دارد، اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قدیمی ترین نهادها در این عرصه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: طبق اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مصوب سال ۱۳۸۸ هیات وزیران، این مجموعه عهده دار برگزاری ۱۲ مناسبت در کشور است و در کنار آن در برگزاری مراسم های مربوط به رویدادهای غیرمترقبه نیز مسئولیت دارد.

وی، ایجاد بستر مناسب جهت تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزشها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگاه داشتن و نکوداشت مناسبت های انقلاب اسلامی به منظور تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را از جمله دیگر اهداف این شورا برشمرد.

برگی افزود: برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور بزرگداشت مناسبتهای جهان اسلام با همکاری مراجع ذی‌ربط مانند وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تقویت و تحکیم ارزش ها و ارکان انقلاب اسلامی و نظام  و تحقق آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری نظام از دیگر اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

وی ادامه داد: اتخاذ تدابیر و خط‌مشی‌ها و تنظیم تقویم مناسبت های سالیانه، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و دستگاههای مؤثر فرهنگی ـ تبلیغی، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت های کشور در چارچوب وظایف و اهداف شورا، تشکیل ستادهای برگزاری مراسم و مناسبت‌های عمومی و رسمی کشور، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم جهت تأمین منابع و امکانات مورد نیاز، انجام پژوهش و مطالعات راهبردی و کاربردی در موضوعات مرتبط با وظایف شورا، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه ها و نهادهای همکار در اجرای مراسم و اعلان مواضع در موقعیت ها و شرایط ویژه از وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شمار می رود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خدمت رسانی جهادی به مردم را جزو اقدامات اخیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد و اظهار داشت: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، این مجموعه با بهره مندی از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استان خدمات عدیده ای در قالب توزیع بسته های معیشتی، مواد ضدعفونی کننده و کمک های مومنانه ارایه کرده است.

برگی گفت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی و مواد غذایی با امضای تفاهم نامه ای میان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تعدادی از خیرین در سطح شهرهای مختلف و محلات حاشیه ای و آسیب پذیر توزیع شده است.

وی توزیع نان صلواتی روزانه در یکی از محلات محروم تبریز، راه اندازی کارگاه تولید ماسک در ۵ نقطه شهر، توزیع یکهزار و ۳۰۰ دست لباس گان در مراکز درمانی و بیمارستانی استان و ذبح ۳۸ راس دام سبک و دو راس دام سنگین و توزیع گوشت گرم بهداشتی را از دیگر اقدامات خدمات جهادی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد.

کد خبر 955918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha