حضور آمریکا در عراق تنها برای حفاظت از اسرائیل است

رهبر ارشد حشد شعبی افزود: حضور ارتش آمریکا در عراق به منظور حفاظت از امنیت و منافع رژیم اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، قیس خزعلی فرمانده جنبش کتائب اهل الحق یکی از نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: آمریکا در خاک عراق تنها به فکر غارت نفت خام این کشور است و هیچ هدف دیگری ندارد. وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی نسبت به ملت عراق و مشکلات آنها بی اعتنا هستند.

 

شبکه تلویزیونی الاحد عراق به نقل از الخزعلی گفت: ایالات متحده صرفاً قصد دارد تا از منابع مردم ما برای رسیدن به اهداف خود بهره ببرد. فرمانده حشد شعبی به مناسبت عید سعید قربان سخنرانی می کرد.

 

الخزعلی در ادامه صحبتهایش به سیاست های دونالد ترامپ در ادعاهای این کشور نسبت به مردم عراق تاکید کرد: این شخص فقط به این فکر می کند که چگونه می تواند کنترل میادین نفتی عراق را به دست بگیرد و چگونگی تضمین توافقات در زمینه برق با دولت عراق را انجام دهد.

 

خزعلی سپس از دولت فعلی عراق خواست كه توافق نامه های خود را با کشورهای دیگر به روز کنند تا نیاز کشور به برق تامین شود. وی گفت: آمریکا نباید هیچ منافعی در خاک عراق داشته باشد.

 

دولت ترامپ برای پیوستن توافق بین واشنگتن ، بغداد و شش کشور حاشیه خلیج فارس در تلاش است تا شبکه برق سراسر کشور عراق را به شورای همکاری خلیج فارس (GCC) متصل کند. چون عراق برق خود را از ایران تامین می کند این مسئله برای آمریکایی ها مشکل ساز شده است.

 

خزعلی در بخش دیگری از صحبت های خود به تلاش رسانه های خارجی در عراق برای انحراف افکار جوانان و دلسرد کردن آنها اشاره کرد و گفت: رسانه های داخلی نیز با دریافت پول از خارجی ها به این روند دامن می زنند.

 

برخی رسانه ها که از خارج پول دریافت می کنند ، جوانان را به سمت بدبینی و ناامیدی سوق داده اند. آنها آشکارا جوانان را به شورش های خیابانی تشویق می کنند.

 

اخیراً وزارت کشور عراق از وجود گروه های خطرناک تبهکار در خیابان های شهرهای عراق هشدار داده بود که در جریان تظاهرات مردمی به سوی مردم شلیک می کنند.

 

خزعلی ماه گذشته طی یک سخنرانی حضور ارتش آمریكا در عراق را به شدت محكوم كرده بود. وی در آن سخنرانی گفت كه آمریکایی ها در اصل برای حفاظت از امنیت و منافع رژیم صهیونیستی در خاک عراق حضور دارند.

 

رهبر ارشد حشد شعبی افزود: حضور ارتش آمریکا در عراق به منظور حفاظت از امنیت و منافع رژیم اسرائیل است. ما نه جنگ سالار هستیم و نه تشنه خون هستیم بلکه میهن پرستان به دنبال عزت و حاکمیت ملت عراق هستیم.

 

نمایندگان پارلمان عراق چند روز پس از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس رای به خروج نیروهای خارجی از کشورشان صادر کردند. آمریکا در واکنش به این قانون کشور عراق را به تحریم های فلج کننده تهدید کرد.

کد خبر 956054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha