مازندرانی ها امسال ۳۲میلیارد ریال نذر ذبح قربانی کردند

سعادت با بیان اینکه مازندرانی ها امسال ۴ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۲۸ میلیارد ریال دام سبک و سنگین برای کمک به نیازمندان نذر ذبح قربانی کردند، گفت: آمار دقیق جمع آوری نذورات مردم خیر استان طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

«احمد سعادت»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری با اشاره به فعالیت ۳۸۰ مرکز نیکوکاری در عید قربان امسال، بیان کرد: در عید قربان جاری، فعالیت ۱۵۰۰ شورای زکات در روستاهای سطح مازندران را داشتیم.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مازندران افزود: دریافت کمک های نقدی به مبلغ ۴ میلیارد ریال و ۲۸ میلیارد ریال در حوزه گوسفند و گاو و گوشت را داشتیم، طبق آمارها، ۵ هزار رأس دام در سطح استان جمع آوری شده که تا کنون حدود هزار و ۶۰۰ گوسفند کشتار و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

سعادت با اشاره به اینکه آمارها از شهرستان ها هنوز ارسال نشده، گفت: تا به امروز تعدد قربانی‌ها با سال قبل برابری می کند اما پیش‌بینی می‌شود استقبال مردم برای نذر قربانی دو برابر سال گذشته باشد، چرا که  با شیوع ویروس کرونا، خیرین بیشتری اقدام به نذر قربانی بابت سلامتی خودشان و خانواده و برخی به خاطر از دست دادن عزیزی و در پی آن عدم برگزاری مراسم تمایل به قربانی داشتند.

 

وی یادآور شد: همکاران ما در کشتکارگاه‌ها یا در قربانگاه ابراهیمی حضور داشتند، و طبق برآورد طی روزهای آینده آمارها را به تفکیک اعلام خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 956121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha