موفقیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در وحدت ‌آفرینی بین اقوام  مذاهب

حجت الاسلام سبزه کار گفت: این شورا در وحدت‌آفرینی بین اقوام و مذاهب مختلف موفق عمل کرده است که مصداق این مهم، حضور باشکوه اقوام و مذاهب مختلف در راهپیمایی‌های مختلف در طول سال است.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ و با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) با هدف ایجاد هماهنگی و حفظ انسجام منطقی بین دستگاه‌ها و مراکز تبلیغی ایجاد شد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این شورا در طول‌ این ۴۰ سال که از تاسیس آن می‌گذرد به خوبی موفق شده است که در ایجاد همبستگی بین تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی موفق عمل کند، افزود: همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب و اعلام به موقع مواضع نظام نقش مهم و برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

 

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک نهاد مردمی و انقلابی توصیف کرد که در طول این چهل سال که از تاسیس آن می‌گذرد به خوبی توانسته است مردم را برای حفظ آرمان‌های نظام در مواقع ضروری و مناسبت‌های ملی و مذهبی بسیج کند.

 

حجت‌الاسلام سبزه‌کار حضور مردم در ایام‌الله های مختلف را مُهر تاییدی بر نظام دانست و گفت: در راس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک فرد عالم و دانشمند قرار دارد که در این انقلاب نقش بسیار مهمی ایفا کرده است.

 

وی ایجاد یک وحدت و تعامل سازنده و موثر بین مردم و حاکمیت را یکی از وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: تایید و بقای نظام وابسته به مردم است که در این راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با آوردن مردم به صحنه‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

 

وی همچنین به نقش وحدت‌آفرینی این نهاد در مناسبت‌های مختلف هم اشاره‌ای کرد و ادامه داد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برخی از فواصل سال، با اعلام خواسته‌های به حق مردم، موفق شده است که بین معترض و اغتشاشگر، تفاوت بگذارد و با هدایت به موقع برخی از جریان‌ها، به وحدت‌ آفرینی منجر شود؛ نمونه و مصداق این مهم را در ۹ دی ۱۳۸۸ می‌توان مشاهده کرد که با بسیج مردم در صحنه، این شورا به تثبیت جایگاه نظام و انقلاب کمک موثری کرد.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اضافه کرد: این شورا در وحدت‌آفرینی بین اقوام و مذاهب مختلف نیز موفق عمل کرده است که مصداق این مهم، حضور باشکوه اقوام و مذاهب مختلف در راهپیمایی‌های مختلف در طول سال است.

 

وی بصیرت افزایی را یک وظیفه مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: از‌ آنجایی که حفظ و حراست از انقلاب به عهده همین مردم است باید با بصیرت افزایی در راستای ارتقای سطح دانش و اطلاعات مردم نسبت به مسایل روز کشور و جهان، گام برداشت.

 

سبزه کار با تاکید بر اینکه امروز تمامی بدخواهان این نظام می‌دانند که برای آسیب وارد کردن به ایران اسلامی باید مردم را هدف قرار دهند، افزود: شاید برخی از مشکلات در داخل کشور نشات گرفته از تحریم‌ها و یا سوء مدیریت‌ها باشد اما این مشکلات، توسط خود مردم و مسئولان قابل حل و تدبیر است و نیاز به دلسوزی هیچ یک از کشورهای دیگر برای حل مشکلات ایران نیست.

 

وی بهره‌گیری از خرد جمعی را یکی دیگر از محاسن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت های مختلف ملی مذهبی با تشکیل کارگروه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: این مهم با شرکت دستگاه‌های مختلف در کنار این نهاد انجام می‌شود که به خروجی موثر برنامه‌ها بسیار کمک می‌کند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 956189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha