۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونا هستند

حیدرزاده از هشدار وضعیت قرمز بیماری کرونا ویروس در چهار شهرستان گیلان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آبتین حیدرزاده امروز(یک شنبه، ۱۲ مرداد)در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عموم مردم بیماری کرونا ویروس را جدی بگیرند و همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت وضعیت بحرانی خواهد شد.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان پایدار و فعال است گفت: استان گیلان در وضعیت هشدار بیماری کرونا قرار دارد.

 

حیدرزاده از قرمز شدن وضعیت چهار شهرستان گیلان از این بیماری خبر داد و افزود: شهرستان‌های رشت، آستارا، رودبار و لنگرود در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارند.

 

وی بر ضرورت رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شستن مداوم دست‌ها تأکید و خاطر نشان کرد: مردم باید از تجمع، برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی و مراسم طولانی‌مدتی که افراد بدون ماسک حضور پیدا می کنند، خودداری کنند.

 

وی خواستار مراجعه به سامانه‌های از پیش طراحی‌شده وزارت بهداشت به‌منظور پایش بیماران کرونایی شد و تصریح کرد: افرادی که تمایل به تست کرونا دارند باید یا با سامانه 4030 تماس بگیرند و یا برای خوداظهاری وضعیتشان به تارنمای salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در صورت نیاز به درمان، فرد مراجعه‌کننده به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی ارجاع و تست مورد نظر از او گرفته می‌شود، اظهار داشت: بدون مراجعه به دو سامانه مذکور افراد برای تست به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نکنند؛ چون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی بدون مراجعه به دو سامانه فوق‌الذکر تنها موجب اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌ می شود.

کد خبر 956207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha