کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد/ چکش‌کاری طرح در کمیته اصلاح ساختار با همکاری مرکز پژوهش‌ها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش بنیان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: قرار شد این طرح در کمیته اصلاح ساختار با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «مجید نصیرایی» در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۲ مرداد) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از بررسی و تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: ما به عنوان کمیسیون فرعی این طرح را بررسی کردیم؛ طرح دارای دو ماده است که بندهای 3 و 8 ماده 17 مربوط به حوزه فرهنگی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: رویکردها و ایده‌های جدید و نویی در حوزه جهش تولید و استارتاپ‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حوزه‌های اقتصادی مطرح می‌شود که احساس می‌شد خلاء هایی در این رابطه وجود دارد که با بحث و گفت و گوهای صورت گرفته در کمیسیون با اصل این نگاه که باید این حوزه ساماندهی و برای آن قانون تعریف شود در کمیسیون موافقت شد و دستگاه‌ها موظف هستند برای این رویکردها و نگاه‌های جدید آیین‌نامه تعریف کنند.

وی ادامه داد: کلیات طرح مذکور در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در نهایت به کمیته برنامه، بودجه و اصلاح ساختار برای بررسی بیشتر و چکش کاری ارجاع شد تا یک تعریف جدید و نظام‌مندی را در این مورد داشته باشیم.

نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس یازدهم، یادآور شد: از آنجایی که متن طرح دارای ایراداتی بود بنابراین مقرر شد کمیته مذکور با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس متن را تنظیم کرده و به کمیسیون ارائه کنند تا بتوان در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

نصیرایی افزود: همچنین در نشست امروز پیرامون موضوعات فرهنگی در سطح کشور که گزارشات و اخباری در مورد آنها ارائه می‌شود بحث و گفت وگو شد و طرح شفافیت آرای نمایندگان به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون فرهنگی ارجاع شد که بررسی آن به نشست آتی کمیسیون موکول شد./

کد خبر 956234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha