اتریش دانش خود را در خصوص مدیریت منابع آب در اختیار چهارمحال و بختیاری می‌گذارد

شلتس با ابراز علاقمندی به برقراری روابط علمی، اقتصادی و فرهنگی با استان چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین حوزه‌ای که در نظر داریم به آن ورود کنیم اشتراک‌گذاری دانش صحیح مدیریت منابع آب در این استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «اشتفان شلتس»Stefan Scholz ‌ شامگاه (یکشنبه ۱۲ مرداد) در نشست بررسی همکاری‌های مشترک استان چهارمحال و بختیاری که در محل اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت ما در حوزه آب نشات گرفته از تحقیقات یکصد سال اخیر است و از آنجا که چهارمحال و بختیاری همانند اتریش از منابع باارزش آب برخوردار است می‌توان دانش و تجربیات خود را در خصوص مدیریت صحیح این منابع به اشتراک بگذاریم.

 

سفیر اتریش بابیان اینکه آب گنج با ارزشی است که باید به درستی مصرف شود، تصریح کرد: اتریش ۹۵ درصد منابع آب خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند و ۱۰۰ سال کار مطالعاتی و علمی در خصوص مدیریت صحیح منابع آب دارد.

 

شلتس، تقویت کشاورزی پایدار را از دیگر مباحث مورد علاقه طرفین برشمرد و گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد و می‌توان در خصوص صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و حمل و نقل صنایع غذایی همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

 

وی بابیان اینکه اتریش در حوزه گردشگری نیز از کشورهای موفق جهان است، اظهار داشت: در رابطه با اشتراک گذاری تجربیات خود در حوزه گردشگری نیز علاقمند به همکاری با این استان هستیم.

 

سفیر اتریش خاطرنشان کرد: با توجه به اعتماد متقابلی که بین مقامات ایرانی و اتریشی وجود دارد می‌توان برنامه‌های خوبی را در این خصوص پیگیری کرد.

 

شلتس از برگزاری ۱۳۰ برنامه فرهنگی از سوی انجمن فرهنگی دائمی سفارت اتریش در ایران در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به ارتباطی که بین ما و مدیران چهارمحال و بختیاری برقرار شده، خواهان آن هستیم که یکی از برنامه‌های فرهنگی خود را در شهرکرد برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به روابط ایران و اتریش در طول تاریخ، اظهار داشت: روابط ایران با اتریش نسبت به دیگر کشورهای اروپایی از وجوه متمایزی برخوردار است که مبتنی بر ۷۰۰ سال رابطه مستند، ۵۰۰ سال شراکت و ۱۶۰ سال روابط دیپلماتیک بین ۲ کشور است.

 

اشتفان شلتس بابیان اینکه اتریش در طول تاریخ هیچگاه ادعای استعماری نداشته است، تصریح کرد: همکاری در تاسیس نخستین دانشگاه منطقه خاورمیانه و تاسیسات ریلی شمال کشور از نمونه همکاری‌های علمی و اقتصادی ایران و اتریش است.

 

کد خبر 956340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha