ملت ایران با مقاومت، چالش ها را به فرصت تبدیل کرد

اشتفان شولتس در رابطه با تحریم های تحمیل شده بر ملت ایران، گفت: ملت بزرگی هستید و ملت های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می آوردند، اما شما با مقاومت چالش ها را به فرصت تبدیل کرده اید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سفیر کشور اتریش امروز (۱۳ مرداد) با سفر دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با حسین کلانتری، استاندار با هدف مراودات و گفت و گو برای تبادلات، همکاری و تحکیم روبط تجاری و بازرگانی انجام شد.

 

«اشتفان شولتس» در این دیدار با بیان اینکه کشورهای ایران و اتریش دوستان قدیمی هستند، اظهار کرد: این دوستی به گونه ای است که از ۷۰۰ رابطه ۵۰۰ سال رابطه تنگاتنگ و ۱۵۰ سال هم روابط خوب و کامل با هم داشته اند.

 

سفیر اتریش گفت: کشورهای کمی در اروپا خواهید یافت که چنین پیشینه ارتباط و همکاری دوستی با ایران داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه این سفر می بایست خیلی زودتر انجام می گرفت و این سفر یک سفر کاری بوده و نه سفر گردشگری، ادامه داد: به همراه رایزن بازرگانی اتریش به منظور ارتباط کاری انجام شده است.

 

شولتس یادآور شد: در این سفر معلوم خواهد شد که چه کاری و تا چه اندازه ای می توانیم در استان کهگیلویه وبویراحمد انجام دهیم.

 

سفیر اتریش اضافه کرد: ما می خواهیم از فرصتی که ایجاد شده استفاده کنیم و از زمان حال تا پایان کووید- ۱۹ و تا پایان محاصره ناعادلانه اقتصادی، برای دو کشور ظرفیت ها و فعالیت های تجاری ایجاد کرد.

 

شولتس گفت: در این سفر می خواهیم به اتفاق مسئولین تحلیل لازم برای بسترسازی وارد شدن در کارها و فعالیت های اقتصادی و تجاری انجام گیرد و گام های لازم برداشته شود.

 

وی اذعان کرد: اطمینان می دهم که بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاری اتریش بسیار علاقمند به همکاری با شما هستند و نمونه آن ۲۵۰ شرکتی است که با برنامه ریزی به عمل آمده به زودی وارد تهران خواهند شد.

 

سفیر اتریش گفت: ما نمی خواهیم گفت و گوها در حد صحبت باشد، بلکه برنامه داریم نمایندگانی تجاری در ماه نوامبر به ایران بیایند و موضوعات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری را بررسی کنند.

 

شولتس تصریح کرد: می خواهیم با استفاده از این فرصت در این استان مزیت ها و ظرفیت ها بررسی و گفت و گوهای لازم نیز انجام شود تا زمینه برای هر چه سریعتر برداشت گام های بعدی فراهم شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کشور اتریش خودش را شریک ایران می داند به خصوص در بحث کارگاه های کوچک و متوسط؛ چرا که ۹۷ درصد شرکت های تولیدی در اتریش واحدهای تولیدی کوچک و متوسط هستند.

 

وی در رابطه با تحریم های تحمیل شده بر کشورمان هم گفت: ملت بزرگی هستید و ملت های دیگر اگر جای شما بودند در مقابل تحریم کم می آوردند، اما شما با مقاومت چالش ها را به فرصت تبدیل کرده اید.

کد خبر 956560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha