نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در صومعه‌سرا برگزار شد

نصرت‌طلب گفت: مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در صومعه‌سرا برگزار شد.

«سلمان نصرت‌طلب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت در پنج رشته فناوری مد لباس، فناوری اتومبیل، تاسیسات، قنادی و کابینت‌سازی در صومعه‌سرا برگزار شد.

 

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای صومعه‌سرا افزود: هر شرکت کننده‌ای که از مجموع کل امتیازات و نمرات ۱۰۰ امتیاز و یا نمره ۷۰ را کسب کند موفق به صعود به مرحله استانی خواهد شد و در مرحله استانی، شرکت‌کننده‌هایی که در مرحله شهرستانی هر شهرستان نمره قبولی کسب کرده‌اند رقابت صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در مرحله استانی کسانی که بیشترین امتیاز و نمره را در هر رشته کسب کنند به مرحله کشوری و طی همین به مرحله جهانی راه خواهند یافت گفت: مراحل استانی، کشوری و جهانی به ترتیب هر مرحله سخت‌تر از مرحله نخست است.

 

نصرت‌طلب با بیان اینکه مسابقات مهارت مرحله شهرستانی با حضور ۱۰ نفر در اداره فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک صومعه‌سرا برگزار شد تصریح کرد: كشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شكوفایی مهارت‌ ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌‌های اقتصادی و ارتقا سطح استانداردهای آموزش مهارت در كشور از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است.

 

رییس مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای صومعه‌سرا از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی عنوان و خاطرنشان کرد: معرفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نقش این آموزش‌ها در توسعه نیروی انسانی در بین اقشار جامعه، صنوف و صنایع و همچنین ایجاد زمینه رقابت مهارتی بین نخبگان مهارتی و کشف استعدادهای حرفه‌ای با توجه به اهداف کلان دولت از دیگر دلایل برگزاری این مسابقات است.

کد خبر 956721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha