استفاده از ظرفیت بازار محصولات شهرستان پیشوا، برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: با استفاده از ظرفیت بازار محصولات شهرستان پیشوا برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی استفاده باید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، سید احمد خادم معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران صبح سه شنبه در دیدار با حسین عباسی فرماندار پیشوا که با حضور به همراه اسماعیلی رئیس اداره بهزیستی و سیروس جعفری معاون سیاسی انتظامی انجام شد اظهار داشت: با نگاه عالمانه و پرهیز از تک‌روی و بهره گیری از خرد جمعی به دنبال ارائه خدمات مؤثر به جامعه هدف بهزیستی و توانمندسازی آنان هستیم.

خادم افزود: پیشوا قطب کشاورزی استان تهران است و با توجه به این پتانسیل و با حمایت و تقویت بازار محصولات به ویژه ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی، از این ظرفیت برای توانمندسازی افراد تحت پوشش بهزیستی استفاده کنیم.

وی گفت: وقتی یک تولیدکننده زمینه خرید محصول معلولان را فراهم کند و از آنان در عرصه تولید بهره بگیرد، در واقع زکات کارش را پرداخته است‌.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت پیشوا بومی و نیمی مهاجر و اتباع است بیان داشت: توسعه خدمات اجتماعی و توانبخشی در این شهرستان را باید با یک مدل و پروتکل منطقی پیگیری کنیم و با توجه به ظرفیت‌های محدود بهزیستی استان، برای توسعه خدمات بیشتر به کمک‌های مردمی نیاز داریم.

خادم در پایان تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده اتباع در شهرستان، باید بستر و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات توانبخشی و اجتماعی فراهم شود و در این ‌میان سازمان‌های جهانی که متولی امور اتباع هستند نباید شانه خالی نمایند بلکه باید نقش خود را در ایجاد فضاهای مورد نیاز ایفا کنند و این تعداد خانوار تحت پوشش خارج از توان شهرستان است و باید پراکندگی آنها به گونه‌ای مدیریت شود که بتوانند از خدمات بهره ببرند.

کد خبر 956795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha