استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء برای توسعه گلستان

ملک شاهکوهی گفت: اجرای پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء موجب توسعه و پیشرفت گلستان می شود و می تواند استان را متحول کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «علی ملک شاهکوهی» صبح امروز (سه شنبه 14 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان برای زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ظرفیت دارد و در این راستا نیز مطالعات خوبی انجام شده و قبل از آنکه قرارداد 50 هزار هکتاری با قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد شود 30 هزار هکتار آن انجام شد و با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء 50 هکتار دیگر برای زهکشی انعقاد قرارداد شده است.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: 15 هزار هکتار با آب منطقه ای برای آبیاری تحت فشار انعقاد قرارداد شده است و مطالعه ای برای ۸ هزار چاه آب موجود در سطح استان برای برقی شدن و هوشمندسازی اتفاق افتاده است.

 

ملک شاهکوهی گفت: پنج هزار و 570 آب بندان استان که احداث شده نیاز به لایروبی دارد که بخشی از آنها از سیلاب ها جلوگیری و منجر به فعال شدن سفره های زیر زمینی می شود.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی فاز دوم سایت میگو در وسعت 6 هزار هکتار در استان پیگیری می شود، ابراز داشت: ادامه کانال بندولی به طول 17 کیلومتر از دیگر پروژه هایی است که با آب منطقه ای قرارداد منعقد شده است.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان متذکر شد: سد نرماب بنا بود سال 95 به بهره برداری برسد و مشکلاتی برای هماهنگی و زیر ساخت وجود نداشت و بحث عمده آن جابه جایی روستای جنگلده بالا و تعهدات مربوط به آن بود.

 

ملک شاهکوهی گفت: سدنرماب یکی از پروژه های بزرگ در گلستان است که سه شهرستان و 130 روستا از آب شرب بهره مند می شوند و 38 هزار هکتار از اراضی پایین دست مورد استفاده و آبیاری قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی در اجرای این پروژه ها اتفاق افتاده و تا سال 1400 این طرح به بهره برداری می رسد.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان تأکید کرد: 10 هزار هکتار از اراضی خلیج گرگان در حال خشک شدن است و تنها کسی است که می تواند لایروبی را انجام دهد قرارگاه خاتم الانبیاء است.

 

ملک شاهکوهی تصریح کرد: در بحث راه و شهرسازی تفاهم نامه ای برای ایجاد راه آهن اینچه برون و آزادشهر به شاهرود بسته شده است و برای فاضلاب گنبدکاووس و آق قلا نیز انعقاد تفاهم همکاری با قرارگاه خاتم الانبیاء به امضاء رسیده است.

 

وی بابیان اینکه برای ساخت بیمارستان 300 تختخوابی بیمارستان کودکان طالقانی و 400 تختخوابی گنبدکاووس با قرارگاه خاتم الانبیاء انعقاد قرارداد شده است، افزود: برای ساخت شهربازی مدرن گرگان نیز با قرارگاه خاتم انعقاد قرارداد شده است.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان متذکر شد: آخرین استانی هستیم که توانستیم از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیاء استفاده کنیم و استاندار بستر خوبی را برای این تفاهم نامه فراهم کرده است و دستگاه های اجرایی از طریق وزارتخانه های مربوطه باید تلاش کنند که این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شود.

 

ملک شاهکوهی گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکار است و اگر این تفاهم نامه تبدیل به قرارداد شود استان گلستان را متحول می کند.

 

وی ابرازداشت: پروژه های دیگری نیز در سطح استان وجود دارد و 15 پروژه بزرگ را در استان مطالعه کردیم و قرارگاه خاتم الانبیاء نیز توانایی دارد که به استان کمک کند و بهترین مهندسان قرارگاه خاتم الانبیاء در استان مستقر شدند و از مسئولان درخواست داریم از این ظرفیت بهره ببرند.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان تأکید کرد: فعالیت قرارگاه خاتم در استان آسیبی به پیمانکاران بومی وارد نمی کند و 75 درصد از توانمندی استان از ظرفیت نیروهای بومی استان اتفاق می افتد.

 

ملک شاهکوهی به فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و افزود: امسال تدارک ایجاد چهار هزار و 700 گروه جهادی محله محور و جغرافیایی محور در سطح پایگاه های مقاومت و بسیج اقشار دیده شده است.

 

کد خبر 956796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha