بقای واحدهای فعال گردشگری فارس با تقسیط بدهی حامل های انرژی، مالیات و تامین اجتماعی

شرفی گفت: برای بقای واحدهای فعال در بخش گردشگری فارس، تقسیط بدهی حامل های انرژی به مدت یک سال و مالیات و تامین اجتماعی به مدت سه سال و بدون جریمه ضروری است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی»، امروز (سه شنبه 14 مرداد) در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: حوزه گردشگری از نقاط پر قوت اقتصادی استان فارس است که متاسفانه بحران کرونا بر آن تاثیر منفی بسیاری گذاشته است.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس افزود: در شرایطی که فروش بلیت اماکن فرهنگی و تاریخی در استان به دلیل کرونا کاهش یافته باید با ایجاد جاذبه های گردشگری به یاری این صنعت رفت.

وی اضافه کرد: تبدیل کارگاه ها و کارخانجات درون شهر به کاربری صنعت گردشگری از طریق ماده پنج در سطح شهر شیراز به عنوان راه حلی مناسب در این حوزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

شرفی تصریح کرد: برای بقای واحدهای فعال در بخش گردشگری فارس، تقسیط بدهی حامل های انرژی به مدت یک سال و ادارات مالیات و تامین اجتماعی به مدت سه سال و بدون جریمه ضروری است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا، گردشگری سلامت در فارس را نیز دچار رکود کرده است و باید برای این حوزه نیز زیرساخت های مناسبی تامین شود.

شرفی با اشاره به احداث شهرک های سلامت در شیراز گفت: با احداث شهرک های 10 هکتاری به عنوان کلینیک های درمانی در چهار منطقه شهر شیراز می توان به رونق سایر بخش های گردشگری نیز کمک کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: احداث این شهرک های پزشکی در نزدیکی ورودی شهر شیراز و مشخص شدن ساز و کار ویژه ای برای احداث این سایت های پزشکی اقدام موثری به شمار می رود و باعث می شود تا شاهد جابجایی پزشکان از خیابان «زند» شیراز و کاهش ترافیک نیز باشیم.

شرفی تاکید کرد: ایجاد مدیریت سایت های گردشگری شیراز بر اساس هيئت امنایی،  واردات اتوبوس گردشگری 2 طبقه، استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما برای معرفی گردشگری شهری، ایجاد سایت موزه تجربی و ... نسخه های کارآمد تقویت صنعت گردشگری در شیراز هستند.

«حسن سیادتان»، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در این جلسه بر رونق گردشگری داخلی و  تهاتر با استان های دیگر با بهره گیری از ابتکارات جدید تاکید کرد و خواستار احیای طرح مثلث طلایی استان های یزد، اصفهان و فارس شد.

گفتنی است در این جلسه، مطالبات و انتظارات فعالان بخش خصوصی بخش گردشگری استان برای ارائه به شورای گفتگوی استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 956855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha