کاشت کنجد در ۲۵ هکتار از اراضی خرامه به عنوان کشت تابستانی

گرامی گفت: گرما دوستی و کم آب بر بودن از مشخصه های گیاه کنجد است و کشت آن الگوی مناسبی برای کشت تابستانه است و بیش از ۲۵ هکتار از اراضی «کربال» خرامه برای نخستین بار به کشت کنجد اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نیما گرامی»، امروز (سه شنبه 14 مرداد) از کاشت کنجد برای نخستین بار در شهشرستان خرامه خبر داد و به خبرنگاران گفت: بیش از 25 هکتار از اراضی «کربال» خرامه برای نخستین بار به کشت کنجد اختصاص داده شد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کربال افزود: بذرهای مصرفی این کشت شامل «داراب» و «دشتستان» است و از ابتدای تیر 99 به صورت دست پاش و سنتی به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: کشت کنجد در این شهرستان دارای صرفه اقتصادی است و با استفاده از دستگاه ‌های کارنده و کشت مکانیزه گیاه کنجد، می توان در هر هکتار، پنج کیلو گرم بذرچاشی کرد.

گرامی با توصیف ویژگی های کنجد بیان کرد: گرما دوستی و کم آب بر بودن از مشخصه های گیاه کنجد است و کشت آن الگوی مناسبی برای کشت تابستانه است.

وی اعلام کرد: برداشت کنجد نیز در 2 مرحله به انجام می رسد و جمع آوری محصول از مزرعه با استفاده از دروگر و جداسازی دانه در بیرون زمین زراعی با دست یا خرمن کوب انجام می شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کربال تاکید کرد: کشت کنجد با همت کشاورزان و متخصصان عرصه کشاورزی نسبت به سال قبل، افزایش هفت برابری داشته است.

 

کد خبر 956881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha