وقتی کرونا ویروس دست به خیر می شود

واحد تولید الکل شهرستان فاروج ۱۲ سال تعطیل بود و شیوع کرونا برای راه اندازی مجدد آن، بانی خیر شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ چرخ کارخانه تولید الکل فاروج بعد از 12 سال خواب، زنگ زده بود و شیوع کرونا آن را روغن کاری کرد تا ظرف سه هفته راه اندازی شود! اینکه چه مشکلی عامل تعطیلی این واحد شد در این مجال نمی گنجد اما، راه اندازی سه هفته ای واحد فراموش شده ای که دستی بر آتش صادرات داشت و جز اولین ها بود، مجال صحبت می خواهد.

 

تلفن خبرنگار خبرگزاری شبستان به مدیر عامل این واحد بی جواب ماند اما سرپرست اداره صمت فاروج از حال خوب این روزهای این واحد گفت.

 

سرپرست اداره صمت شهرستان فاروج گفت: واحد تولیدی الکل شهرستان که پس از 12 سال تعطیلی، فعالیت خود را آغاز کرده روزانه 1300 تا 1500 لیتر الکل تولید و به مصرف تهیه محلول ضد عفونی دست می رساند.

 

«احسان افتخاری» افزود: این واحد به علت بروز مشکلاتی  از جمله  تامین مواد اولیه از عرصه تولید خارج شده بود که با توجه به نیاز استان در پی شیوع ویروس کرونا به الکل طبی و صنعتی ظرف سه هفته در اوایل امسال راه اندازی شد.

 

وی گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به این واحد صنعتی از محل اعتبارات نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی پرداخت شد.

 

افتخاری افزود: در حال حاضر 27 نفر در این واحد مشغول به کار شده و فرصت اشتغال یافته اند.

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد این واحد پرهیز از خام فروشی و بیشتر تولید مشتقات بر پایه الکل به ویژه برای تامین مواد ضدعفونی کننده است، بیان کرد: الکل، ماده اولیه برای تولید محصولات ضدعفونی کننده، آرایشی بهداشتی، پاک  کننده ها، پدهای الکلی و مصارف اتاق عمل است که می تواند نیاز استان و حتی کشور را در بخش های مختلف تامین کند.

 

افتخاری گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا، اولویت تولید محصولات مورد نیاز در این حوزه است و با عبور از این شرایط می توان به سمت خط تولید سایر مشتقات الکل رفت.

 

وی با اشاره به اینکه این واحد تا پیش از تعطیلی، نخستین صادر کننده الکل در کشور بود، گفت: در شرایط فعلی کشور، صادرات ندارد اما بعد از شرایط ناشی از کرونا و اشباع بازار از تولید محصول ضدعفونی کننده بر پایه الکل، شرایط حرکت به سمت صادرات هموار می شود.

کد خبر 957059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha