برداشت چهار هزار تن انجیر از اراضی نی ریز

بصیری گفت: پیش بینی می شود که امسال چهار هزار تن انجیر از اراضی نی ریز برداشت شود که به کشورهای هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، عصر امروز (سه شنبه 14 مرداد) با اشاره به ظرفیت نی ریز در تولید انجیر به خبرنگاران گفت: شهرستان نی ریز، دومین تولید کننده انجیر در استان فارس است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز افزود: فارس از نظر تولید انجیر در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده است و پس از استهبان، نی ریز دومین تولید کننده انجیر فارس به شمار می رود.

وی اضافه کرد: فصل برداشت انجیر نی ریز از نیمه مرداد آغاز می شود که تا نیمه مهر ادامه خواهد داشت و انجیرستان های دیم نی‌ریز در جهان دارای از نظر کیفیت جایگاه ویژه ای دارند.

بصیری با اشاره به اختصاص پنج هزار هکتار از اراضی نی ریز به کشت انجیر بیان کرد: از این میان چهار هزار هکتار از اراضی  مثمر است که به شکل تر و خشک به بازار عرضه می شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که امسال چهار هزار تن انجیر از اراضی شهرستان برداشت شود که به کشورهای هند، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

بصیری تاکید کرد: فقدان سرمایه گذاری مناسب و عدم وجود صنایع تبدیلی در نی ریز، باعث می شود که دلالان، انجیر این شهرستان را خریداری کنند و محصول انجیر بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

کد خبر 957106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha