معرفی کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان از معرفی این شهرستان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

«میثم نمکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: همزمان با دهه ولایت و عید سعید غدیر، شهرستان کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور معرفی می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان افزود: این عنوان به مدت دو سال به شهرستان کاشان اختصاص می یابد و امیدواریم در این مدت بتوانیم فعالیت های فاخری را در حوزه نهج البلاغه ارائه کنیم.

 

نمکی افزود: ستادی در تهران در این خصوص تشکیل شده است و یکی از فعالیت های آن به مناسبت پایتختی کاشان در حوزه نهج البلاغه، تدوین کتابی با عنوان معروفات و منکرات از دیدگاه امیرمومنان (ع) و نهج البلاغه است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان خاطر نشان کرد: تربيت ۵۰ حافظ كل نهج‌البلاغه،  ۱۵ حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۱۵۰ حافظ کل قرآن از ظرفیت‌های مهم شهرستان کاشان به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور است.

 

میثم نمکی افزود:  مؤسسه فرهنگی قرآنی اميرالمؤمنين(ع ) یکی از مؤسسات فعال در حوزه تخصصی قرآن و نهج البلاغه در کاشان است که از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زمینه تربيت و معرفی نخبگان قرآن و نهج‌البلاغه به جامعه اسلامی بسیار موفق عمل کرده است و تعداد زیادی از تربیت یافتگان این موسسه موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شده اند./

 

کد خبر 957167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha