نفس کار کانون های فرهنگی و هنری در اجرای طرح سه شنبه های تکریم زیبنده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح سه شنبه های تکریم توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: نفس این کار زیبنده است.

حجت الاسلام «حسین میرزایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اجرای طرحی به نام سه شنبه های تکریم گفت: مقام معظم رهبری سالیان متمادی در ابتدای رهبری شان سرکشی به خانواده های شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و آزادگان را داشتند. گاهی اوقات اخبار این دیدارها منتشر می شد اما اکثر اوقات این دیدارها رسانه ای نمی شد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول سالیان گذشته خالصانه این اقدام مهم را انجام می دادند و حرکت ایشان در این رابطه مهمترین الگو می تواند برای نهادها، دستگاه ها و شخصیت ها و حتی سرکشی به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران باشد.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بحث سرکشی به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران حرکت شایسته و درخور تقدیر است و باید مستمر باشد اما آقایان در ستاد کانون ها مراقب باشند که این حرکت تبدیل به حرکتی تظاهری نشود.

 

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس مرتب از پایگاه های بسیج و مساجد سرکشی ها و تکریم ها از خانواده شهدا و ایثارگران در محلات، روستاها و شهرهای ایران انجام می شد اما متاسفانه طی سالیان گذشته این موضوع فراموش شده بود. امروز مسجد مجددا با حرکت کانون های فرهنگی و هنری احیاکننده این حرکت زیبا بوده است.

 

حجت الاسلام میرزایی گفت: نفس کار کانون های فرهنگی هنری زیبنده است و حرکتی فرهنگی، اجتماعی است که باید سایر نهادها نیز در این رابطه گام بردارند.

 

وی خاطرنشان کرد: البته موضوعی که نباید فراموش شود، این است که چون حرکت از مساجد انجام شده است و مساجد احیاکننده این حرکت بوده اند، جنبه نمایشی پیدا نکند. سایر دستگاه ها نیز اگر قرار است چنین حرکتی را انجام دهند، در راستای تکریم باشد و نه در راستای نمایشی باشد./

کد خبر 957196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha