صادرات بیش از ۴۲ میلیون دلاری کالا از راه‌آهن آستارا

امیدی از صادرات ۶۹ هزار و ۱۱۰ تن کالا به ارزش بیش از ۴۲ میلیون دلار از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور خبر داد.

«رسول امیدی» با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: در چهار ماه گذشته از سال جاری ۶۹ هزار و ۱۱۰ تن کالا اعم از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک از راه‌آهن آستارا به خارج از کشور صادر شد.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا افزود: این مقدار کالا با یک هزار و ۴۱۴ واگن قطار به خارج از کشور صادر شد.

 

 وی تصریح‌کرد: ارزش کالاهای صادر شده ۴۲ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار است.

 

امیدی گفت:  اوکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان مقصد کالاهای صادراتی بود.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا با بیان‌اینکه در این مدت ۶۴ هزار و ۹۹ تن کالا به بارانداز راه‌آهن آستارا وارد شد، اظهار‌کرد: این مقدار کالا با یک هزار و ۴۵۹ واگن قطارباری وارد بارانداز آستارا شد.

 

امیدی گفت: ارزش این مقدار کالای وارد شده به بارانداز آستارا ۳۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار است.

 

 وی با اشاره به اینکه ام.دی.اف، غلات، چوب و انواع تخته از جمله کالاهای وارد شده به کشور است، افزود: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شد.

 

امیدی با بیان اینکه ۳۴۴ هزار و ۸۹ تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار در چهار ماه گذشته توسط سه‌ هزار و ۱۷۴ واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا - آستارا تخلیه و بارگیری شد، خاطرنشان کرد: مبدا و مقصد این میزان کالای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.

 

مدیرکل گمرک بندر آستارا میزان کالای ترانزیت شده در خط ریلی آستارا در چهار ماه گذشته از سال جاری را ۲۱۰ هزار و ۸۸۰ تن به ارزش ۳۰ میلیون و ۲۱۶ هزار دلار اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: ترانزیت این میزان کالا با ۳۰۱ واگن قطار باری از روسیه و آذربایجان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

کد خبر 957208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha