بیکاری و کاهش فروش لبنیات استاندارد از تبعات عرضه لبنیات سنتی غیر مجاز در فارس است

رازقی گفت: توسعه تولید و عرضه لبنیات سنتی غیر مجاز در فارس، علاوه بر به مخاطره انداختن سلامت شهروندان، باعث کاهش فروش محصولات کارخانه های لبنیات و بیکاری نیروی کار واحدهای تولیدی شناسنامه دار در استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، در چهلمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس، لبنیات سنتی تهدیدی جدی برای سلامتی شهروندان شیرازی دانست و گفت: علاوه بر به مخاطره افتادن سلامت شهروندان، عرضه لبنیات سنتی به فعالیت واحدهای صنعتی حوزه لبنیات در فارس، آسیب جدی رسانده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: فعالیت واحدهای غیر مجاز لبنیات سنتی سیر صعودی داشته است و در حال حاضر، توزیع گسترده محصولات غیر بهداشتی لبنیات سنتی در شیراز به یک مشکل جدی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: لازم است تا به دلیل به مخاطره افتادن سلامت شههروندان، مسئولان به چاره اندیشی در این خصوص بپردازند و با واحدهایی که شیر برگشتی کارخانجات را با قیمت پایین خریداری می کنند و در محیط های غیر استاندارد به تولید محصولات لبنی می پردازند، برخورد کنند.

رازقی تاکید کرد: درحالی که تغییر برخی افزودنی ها به محصولات لبنی در واحدای تولیدی، تبعات بسیاری از سوی مراجع نظارتی برای کارخانه ها دارد اما واحدهای غیر مجاز عرضه لبنیات در سطح شهر بدون در نظر گرفتن روند مشخص بهداشتی، محصول را در ظرف ریخته و دست مردم می دهند.

وی توسعه لبنیات سنتی غیر مجاز را دارای تبعات منفی بر اشتغال نیز دانست و عنوان کرد: این وضعیت باعث کاهش فروش محصولات کارخانه های لبنیات و بیکاری نیروی کار واحدهای تولیدی شناسنامه دار در استان شده است.

رازقی تاکید کرد: اداره کل استاندارد و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید اقدام به نظارت ونمونه برداری های مستمر از مواد اولیه و محصولات این واحدها کند.

کد خبر 957231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha