سیاست‌ اعدام آل‌سعود برای شیعیان و مخالفان

طبق آمارهای موجود عربستان از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۱۸۴ نفر از شیعیان و مخالفان خود را اعدام کرده است که از جمله آنها شیخ نمر رهبر شیعیان استان قطیف بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، سازمان های حقوق بشری مستقر در کشور آمریکا در پیامی مشترک خطاب به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار برخورد قانونی با کشور عربستان سعودی در توقف اعدام شیعیان این کشور شدند.

 

سازمان ها و موسسات خیریه حقوق بشری در آمریکا در نامه ای به چهل و چهارمین نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که آمار اعدام شیعیان و مخالفان دولت عربستان به طور قابل توجهی افزایش یافته است و باید جامعه بین الملل در قبال آن واکنش نشان دهد.

 

طبق آمارهای موجود عربستان از سال 2015 تا کنون 184 نفر از شیعیان و مخالفان خود را اعدام کرده است که از جمله آنها شیخ نمر رهبر شیعیان استان قطیف بود. طبق همین آمارها در تاریخ 23 آوریل 2019 عربستان 37 نفر را در یک روز اعدام کرده است.

 

در این گزارش گفته شده است که عربستان شیعیان این کشور با به بهانه های مختلف امنیت ملی اعدام می کند ولی شواهد نشان می دهد آنها تنها به وضعیت معیشت خود و سیاست های دولت عربستان اعتراض کرده اند.

 

عربستان سعودی از زمان به قدرت رسیدن سلمان و پسرش برخورد شدیدتری با مخالفان خود داشته است. جمال خاشقچی روزنامه نگار معترض خاندان آل سعود به خاطر مقالات انتقادی خود در روزنامه واشنگتن پست به طرز فجیعی توسط عوامل سعودی به قتل رسید.

کد خبر 957312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha