​تب شیوع کرونا در گلستان فروکش کرد

فاضل گفت: از ابتدای هفته جاری میزان شیوع ویروس کرونا در استان گلستان روند کاهشی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای هفته تا روز گذشته در میزان شیوع ویروس کرونا در تمام شهرستان های استان گلستان شیب نزولی را شاهد بودیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه هفته گذشته شیب صعودی کرونا را در شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و بندرگز شیب شاهد بودیم، ادامه داد: با رعایت توصیه بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مناطق پر ازدحام شاهد کاهش میزان مراجعات بیماران به مراکز درمانی هستیم.

 

فاضل خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم عید قربان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده باشند و در ستاد کرونا تذکرات لازم در این خصوص ارائه شد و محدودیت هایی از جمله عدم برگزاری نماز عید قربان را شاهد بودیم.

 

وی افزود: ماه محرم پروتکل های خاص خود را دارد و ستاد ملی و استانی کرونا پروتکل ها را در خصوص برنامه های محرم اعلام خواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ابراز داشت: همه ساله در ایام پاییز و زمستان شاهد شیوع و گسترش بیماری آنفولانزا هستیم و این بیماری در کنار کرونا می تواند فشار مضاعفی به کادر درمان وارد کند و امیدواریم با همراهی مردم حداقل تا ایام شهریورماه وضعیت کرونا در استان به شرایط سفید برگردد تا از این نظر با مشکل رو به رو نشویم.

 

فاضل تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی شیوع بیماری کووید19 را در استان کاهش دهیم در غیر این صورت ممکن است فشار کادر درمانی در پاییز برای درمان بیماران افزوده شود و برای درمان بیماران با مشکلاتی رو به رو شویم.

 

کد خبر 957412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha