مسجدی‌ها در هر شرایطی پرچم دین را بالا نگاه می‌دارند/کاروان شادی غدیر، ابتکار مساجد در شرایط کرونایی است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان‌اینکه مناسبت‌های مذهبی تعطیل‌بردار نیست، گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ابتکار مساجد برای ترویج نشاط مومنانه در شرایط کرونایی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین روحانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دستورات و احکام دین هیچ گاه تعطیل نمی شوند و اصولا تعطیل بردار نیستند، اظهار کرد: اهالی مساجد در دوره شیوع کرونا پرچم دین داری را برافراشته نگه داشتند و اجازه ندادند این خانه های خدا همچون دانشگاه ها و سینماها و بسیاری از مراکز تجاری و ... تعطیل شوند.

 

مسئول دفتر آیت الله العظمی حکیم در تهران افزود: میزان مراجعات مردم در حوزه های مختلف به مساجد و دفاتر مراجع تقلید در دوره کرونا بسیار کاهش یافته است با وجود این، ائمه جماعات و سایر افراد صاحب مسئولیت در مساجد اجازه ندادند کارکرد اجتماعی این خانه های خدا کاهش یابد بلکه با توصیه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه شاهد افزایش چند برابری فعالیت مساجد در خدمت به فقرا در این دوره بودیم که شبیه معجزه است.

 

وی اضافه کرد: راه اندازی کاروان شادی از سوی مساجد در دوره کرونا اقدام جالب دیگر در تعظیم شعائر دین و گرامی داشت مناسبت های مذهبی در دوره کرونا بود که حتما در شبب و روز عید غدیر بار دیگر شاهد آن خواهیم بود.

 

روحانی در ادامه با بیان اینکه سفره احسان و اطعام مساجد در مناسبت های مختلف مذهبی و بعضا ملی و انقلابی میزبان مردم است، گفت: صاحبان مسئولیت در این خانه های خدا در دوره شیوع ویروس کرونا و در پی کاهش حضور مردم و عدم برگزاری برنامه ها با حضور مردم، نذورات و مبرات مردمی را صرف تهیه بسته های ارزاق کردند که نشان دهنده نگاه روشن و به روز و عملکرد به موقع مسجدی ها است.

کد خبر 957430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha