۹۵۵اثر به جشنواره استانی ققنوس رسید/تلاش داریم مبلغ هنر متعهد باشیم

ساداتی کریمی با بیان اینکه ۹۵۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره استانی ققنوس در سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا رسید، گفت: با توجه به شیوع کرونا ۲۹منتخب این جشنواره به زودی طی مراسمی به صورت نیمه حضوری و مجازی معرفی و تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدامیرساداتی کریمی » امروز(15مرداد) در نشست خبری ویژه اختتامیه جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، با بیان اینکه این جشنواره سال گذشته برای پنجمین بار ویژه عموم دانشجویان برگزار شده اظهار کرد: ترویج هنر متعهدانه را با برگزاری این جشنواره پیگیر هستیم.

 

مسئول بسج دانشجویی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در این جشنواره تلاش داریم تعهد انسانی به تصویر کشیده شود، افزود: تبلور ارزش‌های دینی و انسانی در این جشنواره مد نظر است.

 

وی با بیان اینکه به جهت شیوع کرونا فرم و قالب جشنواره پنجم نسبت به سایر جشنواره ها متفاوت تر برگزار شد، خاطر نشان کرد: ما به نسبت جشنواره قبلی در جشنواره ققنوس سال 98تنوع در تعداد شرکت کننده و آثار رسیده را شاهد بودیم و تمرکز ما روی هنر بومی استان مازندران بوده است.

 

ساداتی‌کریمی با اعلام اینکه 955 اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره ققنوس رسیده، گفت: به جهت اوج گیری کرونا و اهمیت حفظ سلامت دانشجویان هنرمند و برگزیده این جشنواره مراسم اختتامیه به صورت نیمه حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در هفت بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، فیلم کوتاه، موسیقی، مداحی و پژوهش‌های هنری از دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان مازندران آثاری فاخر و ارزشمند  به دبیرخانه این جشنواره رسید، یادآورشد: 29نفر برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره ققنوس به زودی معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

ساداتی کریمی با بیان اینکه آثار برگزیدگان مرحله استانی جشنواره ققنوس برای داوری در مرحله کشوری به پایتخت ارسال می شوند، اذعان کرد: تمامی آثار راه یافته به مرحله استانی توسط کمیته‌ای راستی آزمایی می‌شود که در دیگر جشنواره‌ها ارائه نشده باشد، اثر باید تولیدی شرکت کننده باشد.

 

وی در خصوص بخش ویژه این جشنواره گفت:  شهید «سردارقاسم سلیمانی» موضوع بخش ویژه این جشنواره در سال گذشته بود که در این بخش نیز افرادی برتر و شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

 

ساداتی کریمی با تأکید براینکه داشتن شماره دانشجویی برای شرکت در جشنواره ققنوس الزامی بوده است، یادآور شد: عضویت در بسیج برای شرکت در جشنواره ضرورت ندارد و شرایط عضویت در طول شرکت در جشنواره برای علاقه مندان فراهم می شود.

 

وی در خصوص انتخاب تصویر شهید آوینی برای طراحی پوستر جشنواره استانی ققنوس در مازندران تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید مبلغ هنرمند متعهد باشد و شهید آوینی به‌درستی هنر متعهد را ترسیم کرد.

 

ساداتی کریمی با بیان اینکه منتخبین این جشنواره برای مهارت آموزی و تولید محتوا به نهادها و دستگاه های مختلف معرفی می شوند، گفت:کادرسازی، الگوسازی، توانمندسازی و... را پیگیر هستیم.

 

وی با یان اینکه جشنواره ققنوس سال آینده به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره به زودی شاهد دریافت آثار از هنرمندان متعهد دانشگاه های جهان اسلام خواهد بود.

کد خبر 957467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha