حریت و آزادگی لازمه کار خبرنگاری است

آیت الله عابدینی گفت: حریت و آزادگی باید از ارکان مهمی شخصیتی خبرنگاران باشد و در غیر این صورت خبرنگار نمی تواند موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه ۱۵ مرداد) در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه عید غدیر خم قرار داریم و با توجه به رفتار پیامبر گرامی اسلام در این واقعه، موضوعی بزرگتر از غدیر در این عالم نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام فرمودند که اگر ایشان ولایت را ابلاغ نکنند هیچ کاری انجام نداده اند و از همین رو وقتی پیامبر (ص) این امر را ابلاغ می کردند، از حاضران سوال می کردند که موضوع را به درستی درک کردند و تأکید داشتند که پیام غدیر را حاضران به غایبان و پدران و مادران به فرزندان برسانند و در واقع واقعه غدیر و عاشورا با انتقال صحیح پیام به نتیجه رسید.

 

وی عنوان کرد: پیامبران الهی موثرترین پیام ها را به مردم منتقل کردند و از همین رو هم خداوند متعال آنها را نبی معرفی کرد زیرا حامل پیام های عظیمی بودند، پیام هایی که در زندگی بشر بسیار اثرگذار است.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به رسالت خبرنگاران اعلام کرد: همانطور که امام خمینی (ره) فرموده اند معلمی شغل انبیا است و خبرنگاران هم رسالت انبیا را دارند و آن انتقال های پیام های الهی به جامعه است البته در برابر کسانی که این رسالت را انجام می دهند افرادی قرار دارند که پیرو شیطان هستند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به این رویکرد امروز جهان به سمتی می رود که جنگ های نظامی در حال تبدیل شدن به جنگ رسانه ای است و در این میان هم آنها که رسانه قدرتمند داشته باشند پیروز می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین حریت و آزادگی را از جمله ویژگی های لازم برای خبرنگاران عنوان کرد و گفت: حریت و آزادگی باید از ارکان مهمی شخصیتی خبرنگاران باشد و در غیر این صورت خبرنگار نمی تواند موفق عمل کند و برای داشتن حریت و آزادگی هم باید حزب گرایی، قوم گرایی و جناح گرایی را کنار گذاریم.

 

وی تأکید کرد: بصیرت داشتن، شجاعت و صداقت از دیگر ارکان مهم کار خبرنگاری است و خداوند متعال هم فرموده است با صادقان که شاخص ترین آنها انبیا و اولیای الهی هستند همراه شوید.

 

آیت الله عابدینی در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از شیوع کرونا توسط رسانه ها اظهار کرد: باید مردم را به رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی دعوت کرد و با توجه به اینکه ماه محرم و صفر را در پیش داریم، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تلاش می‌ کنیم با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، مراسم محرم را برگزار کنیم تا ضمن برطرف شدن نیازهای معنوی مردم، موارد بهداشتی هم به صورت کامل رعایت شود.

 

کد خبر 957474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha