پیوست‌های فرهنگی رسانه‌ای برای پایتختی نهج البلاغه ایران به میزبانی کاشان برنامه‌ریزی شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: پیوست‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی برای پایتختی نهج البلاغه ایران به میزبانی کاشان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با تبریک عید سعید غدیر خم و با بیان اینکه ظرفیت استان اصفهان و شهرستان کاشان در حوزه نهج البلاغه سبب شد این شهر به عنوان پایتخت نهج البلاغه ایران به مدت دو سال انتخاب شود، گفت: موسسات فرهنگی قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی هنری فعالی در کاشان وجود دارد که بر روی شرح، تفسیر و حفظ نهج البلاغه فعالیت می‌کنند و حافظان نهج البلاغه زیادی در کاشان هستند و بر این مبنا بود که این شهر به عنوان پایتخت نهج البلاغه انتخاب شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مهمترین و اثرگذارترین موسسات فرهنگی قرآن و عترت در حوزه نهج البلاغه در کاشان فعالیت دارند که یکی از آنها موسسه امیرالمومنین (علیه السلام) است و سالانه تعداد قابل توجهی از حافظان نهج البلاغه در این موسسات تربیت می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع و خوبی برای دو سال پایتختی نهج البلاغه کاشان برنامه ریزی کردیم، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به مرکزیت کاشان انجام می‌شود البته ستاد استانی را در اداره کل تشکیل داده‌ایم؛ ستادهای شهرستانی نیز تشکیل می‌شود اما موضوع در کاشان به طور جد پیگیری خواهد شد.

 

حجت الاسلام معتمدی افزود: برنامه‌های پایتختی نهج البلاغه ایران با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و استاندار و سایر مسئولان هماهنگ شده تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده مطلوب برده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی در قالب موسسات و آموزشگاه‌ها و مساجد انجام دهیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه درمورد پایتختی نهج البلاغه ایران برای کل کشور برنامه داریم، تصریح کرد: جشنواره‌ها، مسابقات، شرح و تفصیل‌ها و حفظ نهج البلاغه را برای این دو سال برای کل کشور برنامه ریزی کردیم که در این مدت برگزار خواهد شد و پیوست‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و دینی برای این پایتختی در دستور کار قرار دادیم.

 

وی در انتهای اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بتوانیم گام موثری برای ترویج و نشر نهج البلاغه و معرفی کلام نورانی امیرالمومنین علیه السلام برداریم./

کد خبر 957475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha