آرامستان «بهشت احمدی» به خاکسپاری درگذشتگان کرونایی اختصاص یافت

پارسازاد گفت: با اعمال یک سری از محدودیت ها آرامستان «بهشت احمدی» به صورت متمرکز برای خاکسپاری درگذشتگان کرونایی تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی پارسازاد»، امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در تشریح عملکرد سازمان مدیریت آرامستان های شیراز در مقابله با کرونا گفت: به عنوان اولین  و مهمترین اولویت در مبارزه با این بیماری به لحاظ ایجاد توان و قدرت مقابله سعی کردیم با تهیه  تجهیزات و آموزش های مکرر از انتقال ویروس و آلوده شدن  کارکنان جلوگیری کنیم و زمینه‌های ابتلا به بیماری  را تا حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شیراز افزود:  با اعمال یک سری از  محدودیت ها آرامستان «بهشت احمدی» به صورت متمرکز برای خاکسپاری درگذشتگان کرونایی تعیین شد.

وی اضافه کرد: تمامی آرامستان های سطح شهر به جز در موارد خاص تعطیل و تجمعات را  به هر شکل ممکن ممنوع اعلام  کردیم و در مراسم  تشییع درگذشتگان به حداقل نفرات اجازه ورود به آرامستان داده می شود که در صورت نیاز، ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز  در اختیار مراجعین قرار داده می شود.

پارسازاد تاکید کرد: اقدام دیگر سازمان برای حفظ کرامت شرعی و انسانی متوفیان و کاهش آلام بازماندگان آنها تجهیز و راه اندازی غسالخانه ای مجزا در «دارالرحمه شیراز» با تمامی امکانات پیشرفته بهداشتی است  که در این غسالخانه  با تلاش و همت  روحانیون جهادی امکان  غسل و کفن  فوت شدگان مبتلا به کرونا فراهم شده است.

وی ادامه داد: برای خاکسپاری نیز تعدادی از خودروهای حمل متوفی  تعیین و به این امر اختصاص داده شد و اموات  از غسالخانه با  نظارت دانشگاه علوم پزشکی تحت مراقبت های بسیار ویژه و  در کاورهای غیر قابل نفوذ به آرامستان «بهشت احمدی» منتقل و مطابق با آیین نامه به  خاک سپرده می شوند.

پارسازاد عنوان کرد: در خصوص اعزام درگذشتگان به نقاط مختلف استان با توجه به برخی محدودیت ها و احتمال انتشار ویروس کلیه مراحل تا قبل از خاکسپاری انجام و سپس با خودروهای ویژه حمل جهت خاکسپاری به شهر یا استان مورد نظر انتقال داده می شود.

کد خبر 957496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha