ممنوعیت واردات ۲۶۰۰  ردیف تعرفه کالا با امکان تولید داخل در کشور/ تدارک کالاهای مورد نیاز ماه محرم از ذخایر استراتژیک

کلامی گفت: برای دو هزار و ۶۰۰ ردیف تعرفه کلایی با امکان تولید داخل در کشور ممنوعیت صادر شده است تا تولیدکنندگان ما بتوانند تولید مناسبی در این تعرفه ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا کلامی» شامگاه امروز (چهارشنبه 15 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای ماه محرم در ستاد تنظیم بازار تدارک لازم دیده شده است البته در خصوص برگزاری مراسم فصل الخطاب تاکیدات مقام معظم رهبری و ستاد ملی کرونا است.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با واسطه افزایش مصارف در ماه محرم از محل ذخایر استراتژیک سهمیه هایی برای استانهای کشور در نظر گرفتیم و دغدغه ای در این بخش وجود ندارد.

 

کلامی بیان کرد: با هماهنگی با تبلیغات اسلامی بنا است در این ایام غذای نذری که در مساجد و تکایا طبخ می شود به صورت بسته بندی توزیع شود.

 

وی افزود: در حوزه فراوانی کالاها به واسطه تلاش بخش خصوصی و مباشرین در هیچ کالایی در بازار با کمبودی رو به رو نسیتیم و با وجود اصلاح نرخ بنزین و شیوع کرونا با توجه به شبکه توزیع توانمند و موجودی کالا مشکلی پیش نیامد و دغدغه ای در این بخش نداریم.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با هماهنگی که طبق ابلاغیه دولت، فعالان بخش خصوصی و حوزه سیاستگذار  مثل دستگاه های اجرایی، بانک مرکزی و سازمان صمت صورت گرفته کالاهای اساسی ما از گمرکات در حال ترخیص است.

 

کلامی یادآور شد: مجموعه برگشت ارز در کشور بسیار مناسب شده است و در طول این هفته بانک مرکزی دو و نیم میلیارد دلار تخصیص ارز نیمایی انجام داده است و کالاهایی که در گمرک بودند در حال ترخیص است.

 

وی افزود: جهش تولید و رونق تولید بدون حمایت از تولید کننده اتفاق نمی افتد و در آن دسته از کالاهایی که در کشور تولید داخل داشته باشیم قطعا دستگاه های مختلف می توانند تعرفه و مشخصات آن را بیان کنند و پس از بررسی های لازم واردات کالای مشابه خارجی را به کشور ممنوع می کنیم.

 

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت متذکر شد: امروز نیز در استان گلستان موضوع تولید ویتامین E به میزان نیاز کشور مطرح شد و پس از بررسی حاضر هستیم ممنوعیت واردات برای این محصول در وزارت صمت اعلام کنیم.

 

کلامی بیان کرد: امسال براساس دستور وزیر صمت و مقام معظم رهبری برای دو هزار و ۶۰۰ ردیف تعرفه کالایی با امکان تولید داخل در کشور  ممنوعیت صادر شده است تا تولیدکنندگان ما بتوانند تولید مناسبی در این تعرفه ها داشته باشند.  

 

کد خبر 957582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha