۳۰ دستگاه واگن ریلی آمبولانس در کشور راه اندازی شده است

نوری با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه واگن ریلی آمبولانس در کشور راه اندازی شده است، گفت: شهرستان خرم‌دره به عنوان اولین مکان برای این امر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح اولین پایگاه اورژانس ریلی کشور در خرم‌دره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا، تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور را نیز درگیر خود کرده است.

 

حسن نوری ادامه داد: در حال حاضر از ۱۶ هزار تکنسین این بخش، ۱۸۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و متاسفانه چهار نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.

 

وی از استان زنجان به عنوان یکی از استان های خیر در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: این حوزه به دلیل سروکار داشتن با جان انسان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 

این مقام مسئول با اشاره به انجام 4 هزار ماموریت اورژانسی در کشور افزود: اورژانس در بخش های مختلف هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی خدمات ارائه می کند.

 

وی به راه اندازی موتورآمبولانس برای شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: در کنار آن راه‌اندازی ۵ اورژانس دریایی در جنوب کشور و نیز برنامه‌ریزی برای هاورکرافت آمبولانسی، از دیگر برنامه های این حوزه است.

 

نوری با اشاره به اینکه ۳۰ دستگاه واگن ریلی آمبولانس در کشور راه اندازی شده است، گفت: شهرستان خرم‌دره به عنوان اولین مکان برای این امر انتخاب شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در سخنانی به توافق نامه انجام شده با راه آهن برای راه اندازی پایگاه اورژانس ریلی کشور در زنجان اشاره کرد و گفت: این توافق نامه در سه فاز طراحی شده است.

 

پرویز قزلباش ادامه داد: اولین فاز مربوط به آموزش کمک‌های اولیه پرسنل و مهمان‌داران خدمات ریلی است و فازهای بعدی هم  مربوط به اضافه شدن ۳۰ دستگاه واگن اورژانس در استان زنجان است.

 

به گفته وی، سال گذشته بیش از ۵۱ مورد ماموریت توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی زنجان و نیز بیش از ۲۳۰ ماموریت توسط اورژانس هوایی به انجام رسید.

 

 

کد خبر 957626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha