انفجار بر اثر فساد و سهل انگاری موجود در سال های گذشته دولت لبنان رخ داد

شمس با اشاره به اینکه انفجار بر اثر فساد و سهل انگاری موجود در سال های گذشته دولت لبنان رخ داد، گفت: این مواد به صورت نادرستی در آنجا نگهداری شده است و باید به مکان دیگری منتقل می کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد شمس» شب گذشته (چهارشنبه 15 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره احتمال عمدی بودن این حادثه گفت: هواپیماهای امریکایی در ساحل لبنان مشاهده شده اند و نباید نظریه عمدی بودن این انفجار را رد کنیم.

 

تحلیلگر مسائل غرب آسیا از بیروت افزود: در حال حاضر بیش از 135 شهید و 5 هزار مجروح شناسایی شده و ده ها تن تاکنون ناپدید شده اند.

 

شمس افزود: بر اساس اعلام وزیر اقتصاد این حادثه بیش از 3 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. هلال احمر ایران اولین هواپیمای کمک رسان را از طرف ملت ایران به ملت لبنان ارسال کرده  و این نشان دهنده همبستگی ایران با مردم لبنان است.

 

وی گفت: این انفجار بر اثر فساد و سهل انگاری موجود در سال های گذشته دولت لبنان رخ داده و این مواد به صورت نادرستی در آنجا نگهداری شده است و باید به مکان دیگری منتقل می کردند.

 

وی افزود: امروز دولت لبنان در نشست اضطراری، بعد از اعلام وضعیت فوق العاده به مدت دو هفته، کمیته حقیقت یابی را تشکیل داده است که در طول پنج روز این تحقیقات انجام شود و عاملان این حادثه باید مشخص شوند.

 

شمس ادامه داد: ارتش لبنان امروز دستور اقامت اجباری برای همه مسئولان ،کارمندان و کسانی را که مرتبط با بندر بیروت هستند به دلیل انجام تحقیقات  داده است.

 

وی گفت: بندر بیروت ریه و رگ حیاتی لبنان محسوب می شود و مرزهای لبنان و سوریه در حال حاضر به دلیل جنگ سوریه بسته است و تنها ورودی به لبنان از طریق بندر بیروت است.  بنادر دیگر لبنان کوچک هستند و امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ در آنجا نیست.

 

او تصریح کرد: امروز لبنان از بحران اقتصادی رنج می برد و در حالت فروپاشی اقتصادی و سیاسی به سر می برد و این به دلیل فشارهای امریکاست و اروپایی ها و برخی کشورهای عربی با آنها همراه هستند.

 

تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: همدردی ترامپ با مردم لبنان نفاق است و اگر ترامپ قصد کمک به مردم لبنان را دارد باید تحریم های ظالمانه را بردارد و  محاصره اقتصادی را برطرف کند./

کد خبر 957627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha