آغاز جشنواره ملی «علوی» ویژه خانواده بزرگ آموزش و پرورش/ آشنایی آینده‌سازان با غدیر از معبر فرهنگ و هنر

جشنواره ملی فرهنگی- هنری «علوی» ویژه خانواده بزرگ آموزش و پرورش اعم از دانش‌آموزان و اولیای آنها و نیز فرهنگیان همزمان با دهه امامت و ولایت آغاز شد و شرکت در آن تا آبان ماه ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت به نقل از روابط عمومی بنیاد بین المللی غدیر، در آستانه عید سعید غدیر جشنواره ملی فرهنگی، هنری «علوی» آغاز و از پوستر آن با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

 

بنابر این گزارش، در این مراسم که همه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور به صورت ویدئوکنفرانس حضور داشتند، اعتدادی، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان استان میزبان این جشنواره، اظهار داشت: این جشنواره در چند بخش دانش آموزی دورۀ ابتدایی، دوره راهنمایی و متوسطه و همچنین بخش فرهنگیان و خانواده های آنان که یک جامعۀ 30 میلیون نفری را دربر می گیرد، طراحی و تدوین شده است.

 

وی افزود: تولید آثار در رشته های شعر، داستان نویسی کوتاه، تولید فیلم کوتاه، خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی خط، نقاشی با رنگ روغن، کتابخوانی، نامه و مقاله محور این جشنواره است.

 

اعتدادی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار از 18 مرداد 99 تا پایان آبان ماه است و نتایج این رویداد فرهنگی ارزشمند درپایان جمع بندی و اطلاع رسانی خواهد شد .

 

در ادامه، کاظمی نیز طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس درخواست بنیاد بین المللی غدیر طی نشستی مشترک و توجه ویژۀ وزیر آموزش و پرورش این جشنواره طراحی و تدوین شده است و امروز با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس با میزبانی استان اصفهان آغاز می شود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: این جشنوارۀ ملی با مشارکت فعال همه استان ها و تمامی مدارس و هنرستان های تابعه آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی بیشتر جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و معلمان و خانواده های آنها با غدیر و آموزه های علوی برگزار می شود.

 

 

 

در ادامه، «حسین ظریف منش» تاکید کرد: جشنوارۀ بزرگ علوی فرصت مناسبی برای ترویج و تبیین اندیشه امیر مومنان علی علیه السلام که در حقیقت همان فرهنگ و اندیشۀ غدیر است، ایجاد می کند و به رشد فکری و عقیدتی و معرفتی مخاطبان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: جشنواره ملی فرهنگی، هنری «علوی» می تواند آغازی برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با فضایل و آموزه های امیرالمومنین(ع) و ارتقای دانش فرهنگیان نسبت به فلسفه غدیر باشد.

 

وی افزود: این جشنواره دارای چهار ویژگی است اولا به مهمترین واقعه مسلم تاریخی یعنی غدیر می پردازد که عیدالله الاکبر است. پرداختن به موضوعی که هم اجرای امر الهی برای استمرار هدایت الهی در قالب امامت است و هم  معرفی امیرالمومنین(ع) به عنوان ولی خدا، وصی رسول خدا(ص) و امام همه مسلمانان و اسوه بی بدیل همه فضیلت ها است، اهمیت و ارزش والایی دارد.

 

ظریف منش تاکید کرد: همچنین می خواهد این موضوع و این حقیقت و پیام رسول خدا(ص) را از موضع هنر، خلاقیت و دانش و در قالب های هنری و معرفتی عرضه کند. علاوه بر این، مخاطب این جشنواره آینده سازان این کشور و جمع کثیری از مربیان ارجمند که سازندگان نسل آینده هستند، دانش آموزان که باید پرچم غدیر را به عنوان نسخه شفابخش بشریت در سراسر جهان در اهتزاز درآورند و اولیای آنان در این جشنواره شرکت می کنند.

 

حسین ظریف منش چهارمین ویژگی این جشنواره را ماندگاری آثار این حرکت فرهنگی دانست که می تواند در قالب های مختلف ترویج دهنده غدیر و تعالیم امیرالمومنین(ع) باشد .

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از پوستر و تیزر تبلیغی این جشنوارۀ رونمایی شد.

کد خبر 957726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha