ایده‌هایی کاربردی و جذاب برای تکریم عید سعید غدیر

حجت الاسلام قیصری با اشاره به لزوم افزایش فعالیت مبلغان در ایام عید غدیر، ایده های متنوع کاربردی و متناسب با شرایط کرونایی برای تکریم و بزرگداشت عید غدیر مطرح کرد.

«حجت الاسلام  محمد قیصری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان  در خصوص فعالیت های مبلغان در ایام عید غدیر، با بیان اینکه ده مورد از پیشنهادات مهم به طلاب ارائه شود، گفت: ایجاد هشتک با موضوع غدیر، برگزاری جلسه هم اندیشی با قرارگاه جهادی طلاب و افراد مربوطه، عیادت از بیماران کرونایی توسط طلاب جهادی، نصب پارچه غدیر درب منازل و تهیه صوت با موضوع غدیر و پخش در گروه های تبلیغی، از جمله این موارد هستند.


رییس کارگروه غدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: خطبه خوانی غدیر توسط مبلغان و ائمه جمعه و جماعات، تهیه عکس نوشته و متن نوشته از خطبه غدیر، تهیه بسته های کوچک غذائی با همکاری خیرین و هیئات مذهبی و توزیع بین فقرا، پرکردن تبلیغات شهری از غدیر با هماهنگی شهرداری، توزیع نمک تبرکی آستان قدس رضوی و تهیه مسابقه از متن خطبه غدیر، از دیگر برنامه هایی هستند که مبلغان می توانند نسبت به انجام آن ها اهتمام داشته باشند.

 

حجت الاسلام قیصری، اظهار داشت: اجرای برنامه هایی مانند راه اندازی قافله شادی در خیابان ها در روز عید غدیر، اجرای زنده گروه های سرود در میادین و خیابان ها، تبلیغ خانه به خانه توسط مبلغان در محدوده مسجد محل اقامت با اهداء گل و پرده خوانی غدیر توسط مبلغان با آموزش قبلی و بارگزاری در طاقچه، می تواند تأثیر به سزایی در جلب مشارکت اجتماعی و مردمی در با شکوه تر شدن جشن عید غدیر داشته باشد.


رییس کارگروه غدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره فعالیت های مخصوص فضای مجازی، ابراز داشت: تهیه پرسش و پاسخ های به روز شده در موضوع غدیر و و تهیه متن نوشته ها و بارگذاری در شبکه های مجازی و همچنین، اهدای جایزه به 18 طرح برتر از میان طرح های ارائه شده در آزمون مبلغان فضای مجازی با موضوع غدیر و اجرای برنامه ختم قرآن کریم در خانواده و اقوام از طریق اپلیکیشن سراج و اهدای ثواب آن به روح مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام از برنامه های دفتر تبلیغات در این ایام است.


وی از برگزاری مسابقه بین خانواده دفتر تبلیغات اسلامی با موضوع غدیر خبر داد و افزود: همچنین، مسابقه کتابخوانی از کتاب « سفری که پر ماجرا شد» با تخفیف 50 درصد و با جوائز نفیس با هماهنگی مرکز احیاء علوی ویژه همکاران در ایام تعطیلات دفتر برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قیصری با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی مردم و نظر به دستور اکید مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه و احیاء این سنت حسنه، تصریح کرد: از آداب مهم عید غدیر اطعام دادن و افطاری دادن است و باید به تمامی مبلغان خصوصاً گروه های تبلیغی اعلام شود تا در محله و منطقه تبلیغی خود، با هماهنگی افراد مربوطه نسبت به تهیه غذا اقدام کنند.


رییس کارگروه غدیر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه خطبه غدیر بسیار مهم است و نوجوانان باید با آن آشنا باشند، اظهار داشت: در این راستا لارم است تا مسابقه فرهنگی ویژه نوجوانان در این ایام برگزار شود.  


وی اطعام را از امر بسیار مهم در عید غدیر دانست و بیان داشت: اطعام به اقوام درجه یک در فضای باز و با رعایت اصول بهداشتی با مشارکت بزرگان فامیل، اطعام و افطاری دادن به نمازگزاران و همسایگان مسجد محل با مشارکت خیرین محلی و اطعام فقرا از طریق بسته مواد غذایی با مشارکت بزرگان فامیل، از موارد پر اهمیتی هستند که مبلغان می توانند مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام قیصری تهیه هدایا توسط خیرین به بچه های ‌دارای اسامی «علی» با مشارکت اقوام را به عنوان یک سنت حسنه در ایام عید غدیر معرفی کرد و اظهار داشت: ارسال پیامک تبریک به اقوام و دوستان و روایتگری داستانی واقعه غدیر برای خانواده، اقدامات خوبی هستند که به مبلغان پیشنهاد می شود.

کد خبر 957759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha