پدر تحقیقات مرکبات ایران درگذشت

«یونس ابراهیمی» پدر تحقیقات مرکبات ایران در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،  «یونس ابراهیمی» پدر تحقیقات مرکبات ایران، رییس اسبق و عضو هیات علمی پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری در سن ۸۶ سالگی درگذشت.

 

زنده یاد ابراهیمی متولد سال ۱۳۱۳ در شهر مرزی بندر آستارا بود، وی در حوزه تحقیقات کشاورزی به ویژه مرکبات و میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری با ممارست و جدیت هرچه تمام تلاش های ارزشمندی را انجام داد.

 

پدر تحقیقات مرکبات ایران فوق لیسانس در رشته میوه‌های گرمسیری و نیمه‌ گرمسیری از دانشگاه فلوریدا بود، وی در مجموعه های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تحقیقات زیادی در زمینه مرکبات و کیوی انجام دادند.

 

ایجاد غنی ترین باغ کلکسیون مرکبات در ایستگاه مرکبات کترا، پیوند ۷۵ گونه مرکبات بر روی پایه درخت نارنج تحت نام درخت دوستی، رساندن تولید کیوی فروت در ایران از رتبه صفر به رتبه هفتم در دنیا گوشه ای از فعالیت های زنده یاد یونس ابراهیمی است.

 

زنده یاد ابراهیمی به همراه سه چهره برجسته کشاورزی کشور، برگزیده گروه علوم کشاورزی برای تجلیل در نخستین دوره انتخاب شده‌اند و در نخستین دوره معرفی و تجلیل از مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی کشور منتخب فرهنگستان علوم، در اسفندماه سال ۱۳۹۳ در فرهنگستان علوم، در آیینی از تلاش‌ها و خدمات ارزنده علمی و پژوهشی ایشان تجلیل به عمل آمد.

 

مراسم تشییع پیکر پدر تحقیقات مرکبات ایران امروز(پنج‌شنبه، ۱۶ مرداد) با حضور مشاور رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، فرماندار رامسر و دیگر مسئولین و کارکنان در پژوهشکده مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری برگزار شد و پس از ذکر مصیبت و نماز میت، پیکر استاد در زیر درخت دوستی که خود خالق آن بود به خاک سپرده شد.

 

آیین بدرقه و تشییع پیکر استاد یونس ابراهیمی به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس اطلاع رسانی عمومی نشد و  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم تشییع به صورت محدود توسط اعضای خانواده و با حضور برخی مسئولین، کارکنان و دوستداران برگزار شد.

کد خبر 957816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha