تامین ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت غدیر در قشم

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه اطعام در روز عید غدیر ثواب بالایی دارد، از تامین ۲۵ هزار پرس غذا به مناسبت غدیر در قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزارای شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «احمد غلامی» قشم با بیان اینکه براساس آموزه های روایی یکی از بهترین اعمال روز غدیر اطعام مومنین و محرومان است اظهار کرد: غدیر؛ عیدالله الاکبر است و در روایات و متون دینی بر اطعام غدیر و ثواب اطعام مومنین در شب و روز غدیر بسیار تاکید شده است.



وی افزود: عید غدیر، مهم ترین مناسبت دینی است که ائمه اطهار (ع) به صراحت درباره اطعام در آن روز سخن گفته اند. معروف ترین روایت در این زمینه از امام صادق (ع) نقل شده که فرمودند: «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین(ع)) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.



رئیس تبلیغات اسلامی قشم با بیان این که روز عید غدیر باید جشن مشهود و آشکارا برگزار شود، گفت: روزه روز عید غدیر به اندازه شصت سال و عمل خیر در این روز به اندازه تمام عمر ثواب دارد و امام صادق علیه‌السلام فرمودند این عید در آسمان مشهورتر نسبت به زمین است.

 

کد خبر 957975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha