راوی نباید برای جلب مخاطب تقوا را کنار بگذارد

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به ویژگی های راوی در معارف دینی گفت: راوی باید صادق باشد، اعتماد جامعه را جلب کند، نباید به نام اینکه بیننده و خواننده بیشتری جلب کند تقوا را کنار بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های امروز(جمعه، ۱۷ مرداد) با تبریک فرا رسیدن عید غدیر و همچنین میلاد با سعادت امام موسی بن جعفر(علیه السلام )گفت: ولایت حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) به ما نشان داد که در نظام اسلامی حاکمیت از آن هر کسی نیست.

 

امام جمعه سنگر  با بیان اینکه حاکم باید از صالحین و اهل تقوا باشد، افزود: مومنین و اهل شیعه باید بیش از پیش با برهان، ادب و احترام این عید را تبلیغ و تبیین کنند.



وی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته پیش رو یاد و خاطره شهدای مدافع حرم به خصوص شهید محسن حججی را گرامی داشت و تصریح کرد: نسل دهه ۶۰ و هفتادی ها را دیدیم که یک جوان در زمانه ای که تمام اسباب و ادوات استکبار چه از فضای مجازی و چه حقیقی دست به دست هم داده اند تا او را از راه مستقیم و راه تقوا منحرف کنند چگونه برای ما حجت می شود.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه به جهت پاسداشت شهید گرانقدر «محسن حججی» روز شهادت این عزیز بزرگوار روز مدافعان حرم نامگذاری شده است، گفت: اگر می خواهید ببینید خدا چگونه به کسی عزت می دهد باید به زیارت مزار این شهید بروید.



وی با تاکید بر اینکه شهید حججی شهیدی است که خدا به او عزت داده است، ادامه داد: در مقابل تمام نام های بزرگی که در این چهل ساله انقلاب باید سر تعظیم در مقابل آنها فرود بیاوریم اما خداوند این شهید را عزیز کرد و به سبب سالروز شهادت این شهید گرامی آن روز را روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم نامیدند.



حجت الاسلام محمدیان شهدای مدافع حرم را شهدای مظلوم نامید و بیان کرد: بعضی دل های آلوده که جاهل بودند و اهمیت امنیت را نمی فهمیدند و خطر این حادثه عظیم را درک نمی کردند، دیدند که اگر این مدافعان حرم نبودند داعش چه بر سر کشور، خانواده و عزیزان ما می آورد.



وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای کرونا این بود که ما قدر مدافعان خود را بدانیم، زیرا با آن جنایت های شدیدی که داعش انجام می‌داد اگر رشادت ها و مقاومت ها این مدافعان نبود و در مقابل تهاجم این انسان نماها سینه سپر نمی کردند صفحه سیاهی بر روزگار عصر ما گذاشته می شد.



حجت الاسلام محمدیان افزود: در قضیه کرونا دیدیم که چگونه امنیت جسمانی، بهداشتی و درمانی ما چگونه بهم ریخت، حتی اقتصاد، مدارس، علم و دانش، مسجد و بازار و...درگیر شدند حالا اگر فکر کنیم مدافعان حرم نبودند داعش به عرصه خاکی ملت ایران وارد می‌شد و چه جنایت هایی را رقم می زد.



وی با اشاره به اینکه ما ۲ هزار و صد شهید مدافع حرم داریم اظهار کرد: شهید حججی کسی بود که قبل از اینکه داعشی بیاید و مدافع حرمی باشد «مدافع حریم» هم بود، در حریم اقتصادی زحمت می کشید در حریم علمی مجاهدت داشت و برای کارهای فرهنگی دغدغه داشت.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: شهید حججی مسئول کتاب و کتابخوانی ستاد نماز جمعه نجف آباد بود، به مدارس می رفت و تبلیغ کتاب می کرد و در نماز جمعه ها کتاب معرفی می‌کرد.



وی با تاکید بر اینکه توجیه بردار نیست که یکسری از کارها در ایام کرونا تعطیل شوند، افزود: مثلا کتاب و کتابخوانی در این ایام می تواند بیشتر رونق پیدا کند.

 


امام جمعه سنگر در ادامه با تبریک روز خبرنگار که به پاسداشت شهادت شهید صارمی نامگذاری شده است گفت: نماز جمعه تریبون تقوا است، در قرآن کریم و روایات ما کلمه خبرنگار نیامده اما رسالت خبرنگاری آمده است که با تعبیر «راوی»آمده است.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به ویژگی های راوی در معارف دینی اظهار کرد: راوی باید صادق باشد، اعتماد جامعه را جلب کند، نباید به نام اینکه بیننده و خواننده بیشتری جلب کند تقوا را کنار بگذارد، رسالت یک خبرنگار رساندن اصل خبر است و شایعه پراکنی و ترویج دروغ نداشته باشد.



وی همچنین بر داشتن «تخصص» تاکید کرد و افزود: در روایات تعبیر شده است که راوی باید ضابط باشد یعنی مطلب را درست بگیرد و دقیق ارایه دهد و مورد اعتماد باشد.



حجت الاسلام محمدیان خبرنگاری را کاری پر مشقت دانست که انتقال عملکردها بعضا به مزاج بعضی از مسئولین خوش نمی آید و گفت: رسانه ها هم صدای مردم و هم صدای مسئولین هستند گرچه بعضی ها خبرنگاران را اذیت هم می کنند.



وی در ادامه همچنین به انفجار در بندر بیروت اشاره و اظهار کرد: آنطور که می‌گویند این بندرگاه ۷۵ درصد از آذوقه غذایی و ملزومات استراتژیک لبنان بود که ظرف ثانیه ای همه چیز نابود شد.



حجت الاسلام محمدیان ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت لبنان خاطرنشان کرد: این یک هشدار برای ما است که مکان هایی که از لحاظ نظامی و امنیتی مهم است در آن دقت و مراقبت کنیم.

کد خبر 958046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha