دشمنان پیشرفت ها و زمینه های رشد کشور را مخفی می کنند

آیت الله حسینی گفت: دشمن در‌کنار تحریم، اقدام به تحریف کرده و پیشرفت ها و زمینه های رشد کشور را سانسور می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (17 مرداد ماه) در خطبه نخست نماز  جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام زین العابدین (ع) می فرماید: «بعد از معرفت پروردگار، شناخت او، عفت و بطن برای جلوگیری از حرام خواری، بهترین اعمال است و اجازه ندهد به خطا و گناه مبتلا شود».

 

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به فرا رسیدن «عید غدیرخم» و تبریک این عید سعید، گفت: عید غدیر از ارکان دین است، اِسلام بر پنج پایه استوار بوده که ولایت یکی از ستون های دین است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: خداوند آیه ولایت را در شان امیرالمومنین (علیه السلام) مبنی بر اینکه پیامبر ولایت علی بن ابیطالب را به عنوان ولی اعلام و اطاعت از معصومین، ائمه و جانشین است نازل کرد.

 

وی با بیان اینکه خداوند انجام شعائر الهی و واجبات دین را توسط پیامبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) به ثمر رساند، ادامه داد: پیامبر باید ولایت حضرت امیرالمومنین را در روز جهانی غدیر اعلام کند و اگر این ولایت و جانشینی اعلام نشود، مانند‌ این است که رسالت پیامبری او  تکمیل نشده است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: پیامبر با بالابردن دست حضرت علی (علیه السلام) در واقعه غدیر او را به عنوان امام، خلیفه و جانشین بعد از خود در میان جمعیتی بالاتر از ۹۰ هزار نفر معرفی کرد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه دوباره به رعایت تقوای الهی، گفت: اگر انسان سعادت و پیروزی دنیا را طلب کند، راه آن کسب تقوا و پرهیزگاری است.

 

وی به ۱۷ مرداد، روز خبرنگار اشاره کرد و ضمن تبریک این روز، یادآور شد: کسانی که در مسیر حق و دفاع از مظلوم قدم و قلم بر می دارند و درود بر کسانی که در خدمت استکبار نیستند .

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به حادثه چند روز گذشته حادثه بیروت لبنان اشاره کرد و گفت: کشور لبنان در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارد و در اثر بی تدبیری مسئولان یک کشور این اتفاق رخ داد.

 

آیت الله حسینی اضافه کرد: یک کشور را مسئولان بی تدبیر می توانند نابود کنند، چنین مسئولانی را باید در خاک فرو برد و خاک بر آنها ریخت.

 

وی با بیان اینکه بی تدبیری، اختلاف و نشت مواد منفجره در نزدیکی شهر باعث شد که نگاه ها را در جهان متوجه خود کند، تاکید کرد: همه مسئولان باید مراقب باشند و با اختلافات و تشت ها که باعث سوء استفاده دشمن می شود، پرهیز کنند.

 

امام جمعه شهر یاسوج گفت: به ملت و مردم لبنان این حادثه را تسلیت عرض می کنم و از خدا می خواهیم این حادثه جبران شود.

 

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر در مقابل قدرت های جهانی متحد باشیم، روز به روز قدرت ما افزایش یافته و قدرت دشمنان کاهش پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دشمن در‌ کنار تحریم، اقدام به تحریف کرده و پیشرفت ها و زمینه های رشد کشور را سانسور می کند.

 

وی یادآور شد: در سایه فشار و تحریم در عرصه علم و دانش، تکنولوژی، هسته ای، انرژی های پاک، کشاورزی پیشرفت داشتیم.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: طبیعت دشمن همین است که نقاط قوت و اقتدار را بیان نمی کنند، در همین رابطه یکی از شاخص های پیشرفت کشور ایستادگی و پیشرفت در برابر 40 سال تحریم، تهدید و تحریف بوده است، هر چند نباید پیشرفت های فرهنگی، علمی و آگاهی مردم‌ که از آن مقاومت اسلامی یاد می شود، نباید غافل شد‌.

 

امام جمعه یاسوج گفت: اگر در کشوری وحدت نباشد و اختلافات و تشت وجود داشته باشد، دشمن در صدد ایجاد ضربه و آسیب خواهد بود.

 

کد خبر 958049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha