محرم امسال با تغییر عادت ها و پذیرش محدودیت ها باید اتفاق بزرگی رقم بزنیم

حجت الاسلام حقانی گفت: محرم امسال باید اتفاقی رقم بزنیم که بگویند بساط{عزاداری} پهن کردند و یک نفر مبتلا نشد و باید محدودیت ها را بپذیریم و به خاطر مراسم کسی را مبتلا نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی، در مراسم افتتاح مسجد امام علی علیه السلام راین که به مناسبت عیدسعید غذیرخم انجام شد گفت: ساخت این مسجد نماد حرکتی است که باید یاد بگیریم وقتی دعدغه مردم مؤمن و متدین و خودجوش شکل می گیرد و احساس تکلیف می کنند و از خود مایه می گذارند، کار پیش می رود.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار داشت: اما هر کجا ما{دستگاه ها و نهادها} در کار مردم دخالت کردیم کار عقب افتاد لذا  ما باید تسهیل گری کنیم نه متصدی گری.

 

 

وی سپس با اشاره به اینکه امتحان و نکات زیادی در عالم وجود دارد که یکی از امتحانات اخیر، ویروس نحس کرونا است؛ ابراز امیدواری کرد: نتیجه این امتحان برای مؤمنین رشد آنان باشد.

 

 

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه هر چه امتحان سنگین تر یعنی بار بزرگتری می خواهند روی دوش ما بگذارند اما « ان مع العسر یسری» البته قرار هم نیست بعد از آسانی دیگر امتحان نباشد.

 

 

وی با بیان اینکه خیلی سخت است که بچه شیعه حزب اللهی نتواند مراسم مذهبی برپا کند؛ افزود: رجب و شعبان و رمضان گذشت و خیلی چیزها به خانه های ما نیامد.

 

 

حجت الاسلام حقانی با بیان محرم سختی پیش رو داریم و باید عادت ها و سبک و سیاق ها را عوض کنیم؛ تصریح کرد: شرع به ما می گوید حفظ جان دیگران واجب است پس محرم امسال باید اتفاقی رقم بزنیم که بگویند بساط{عزاداری} پهن کردند و یک نفر مبتلا نشد و باید محدودیت ها را بپذیریم و به خاطر مراسم کسی را مبتلا نکنیم.

 

 

وی ادامه داد: اینکه از پس این امتحان سخت چه چیز بزرگی قرار است به ما برسد را نمی دانم اما یقینا" چیز بزرگی است و امیدوارم ظهور امام زمان عجل الله تعالی باشد.
 

کد خبر 958126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha