خبرگزاری شبستان فعالیت های خوبی در حوزه دین و آگاهی بخشی به مردم دارد

امیری گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه مذهبی و فعال در حوزه انعکاس فعالیت های مساجد، فعالیت های خوبی در حوزه دین دارد و تمام مسئولان در استان های مختلف باید از آن حمایت کنند تا پر توان تر در آگاهی بخشی مردم در حوزه دینی اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و «مصیب امیری»، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

از نظر شما نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

در همه جوامع، رسانه ها و مباحث خبری نقش مهمی دارند و یکی از نیازهای انسان اطلاعات و اخبار است زیرا نیاز به رشد و آگاهی دارد و یک رسانه دینی برای تبلیغ صحیح و نشان دادن زیبایی های یک دین، نقش خطیری دارد.

رسالت رسانه های دینی آگاه سازی مردم نسبت به موضوعات اعتقادی و مباحث مذهبی است تا مردم را با واقعیت دین آشنا کنند و مردم از بند خرافات و ظلمات نجات دهند.

 

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

در جامعه دینی باید دین به درستی تبیین شود و حقایق زیبای دینی بیان و به آن عمل شود زیرا تبلیغ گفتاری به تنهایی موثر نیست و باید دستورات دینی که موجب سعادت انسان است عملیاتی شوند.

از خلقت آدم تا پیامبری خاتم (ص) و ظهور امام زمان (عج) انتقادات و سئوالات در ذهن افراد و گرو ه ها وجود دارد که باید پاسخ داده شود و باید به شبهه و تهاجم فرهنگی پاسخ در خور به صورت لفظی و عملی داده شود که یک رسانه دینی با این کار می تواند، تبلیغات منفی دشمنان دین خدا را از بین ببرد.

رسانه های دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

در دین اسلام بر جذب تمامی مخطبان تاکید شده است اما بر جذب برخی مخاطبان تاکید بیشتر شده چون در ترویج دین در جامعه نقش موثرتری دارند.

جوان، ظرفیت بالایی دارد و رسانه های دینی باید با بیان حقایق و تقویت ریشه های دینی و با تبلیغ موثر و قوی نیازهای جوانان را بشناسند و در قالب های خبری، گزارش، تصویری و ... مخاطبان جوان را جذب کنند.

 

معرفی اماکن مذهبی توسط رسانه های دینی چه تاثیری در جامعه دارد؟

در دین، مذهب و فرهنگ ما، اماکن مذهبی با تلفیقی از معماری ایرانی و اسلامی خلق شده اند و روحیه و سلیقه انسان، نیز زیبایی پسند است.

اماکن مذهبی و فرهنگی ما که در آنها امور معنوی و اعتقادی رعایت می شود مانند زیارتگاه، مسجد، تکیه و ... با معرفی صحیح در جذب گردشگر نقش فراوانی دارند که به نوعی تبلیغ معنویت و دین نیز هستند.

بخش گردشگری مذهبی و امور زیارتی، معرفی اشخاص، مساجد تاریخی و ... بخشی از حوزه فعالیت های رسانه های مذهبی است و تبلیغی برای دین و کشور است که موجب علاقمندی سایر مذاهب به دین اسلام می شود.

 

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما پیرامون فعالیت و عملکرد این خبرگزاری در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه مذهبی و فعال در حوزه انعکاس فعالیت های مساجد، فعالیت های خوبی در حوزه دین دارد و تمام مسئولان در استان های مختلف باید از آن حمایت کنند تا پر توان تر در آگاهی بخشی مردم در حوزه دینی اقدام کند.

در استان فارس که اماکن مذهبی و تاریخی متعددی داریم این فعالیت می تواند گسترده تر شود و با وجود کمبود امکانات، این خبرگزاری در فارس تا کنون عملکرد مطلوبی داشته است.

در پوشش خبری، گزارش های خبری، و ... خبرگزاری شبستان توانمندی خوبی داشته و با حوزه های مختلف در استان فارس نیز تعامل مطلوبی دارد.

در دین ما توجه به خبر و اطلاعات بسیار مورد اهمیت واقع شده است و رسولان الهی، اخبار و اطلاعات را از غیب می گرفتند و به جامعه منعکس می کردند و رسالت خبرنگار و خبرگزاری نیز انتقال اخبار به مردم است و خبرنگار می تواند رهروی یک پیامبر الهی باشد تا به مردم آگاهی ببخشد و چراغ نورانی برای جامعه باشد.

از خبرگزاری شبستان تشکر ویژه داریم که مباحث گردشگری، میراث فرهنگی و ... را با دغدغه فرهنگی خود به خوبی منعکس کرده است زیرا بخش مهمی از گردشگری فارس، بخش گردشگری مذهبی و اماکن مذهبی است که مورد توجه این خبرگزاری پر تلاش است.

 

کد خبر 958163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha