رسالت خبرنگاران در تجلی و بیان نیازهای جامعه است

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه رسالت خبرنگاران در تجلی و بیان نیازهای جامعه است گفت: پاسخگو کردن مدیران، پیگیری مشکلات و مدیریت جامعه، پایداری امنیت کشور و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای جامعه از دیگر شاخص‌های بارز یک خبرنگار انقلابی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (شنبه 18 مرداد) در آئین تجلیل از خبرنگاران که در محل دفتر نهاد امامت جمعه آبادان برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیرخم و روز خبرنگار، رسالت خبرنگاری را در تجلی و بیان نیازهای جامعه دانست و اظهار کرد: علاوه بر این مهم نیز پاسخگو کردن مدیران یک جامعه، پیگیری مشکلات و مدیریت جامعه برای انجام یک حرکت بزرگ مانند انتخابات، پایداری امنیت کشور و بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای جامعه از دیگر شاخصه‌های یک خبرنگار انقلابی به‌شمار می‌روند.

 

امام جمعه آبادان 17 مرداد را روز تقدیر از گروهی مجاهد و مبارز خواند و افزود: خبرنگاران در صحنه‌های مختلف پابه‌پای تمامی گروه‌ها حضور دارند و رسالت عظیم خود را در ابعاد گوناگون از جمله آگاه‌سازی جامعه، تبیین و تحلیل، مطالبه‌گری را دنبال و به موفقیت به انجام می‌رسانند.

 

وی حرکت و کار سنگین خبرنگاران در تمامی عرصه‌های مختلف را قابل تقدیر برشمرد و اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی به اسم قلم قسم یاد کرده است؛ لذا خبرنگاران کسانی هستند که سرما و گرما، مشکلات اقتصادی، ناملایمات و بدرفتاری‌ها مانع از انجام رسالت عظیم شان نمی‌شود بلکه خبرنگاری را عشق می‌دانند و به راحتی نمی‌توانند از آن دست بکشند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه شهر آبادان با بسیاری از شهرهای کشور تفاوت دارد تصریح کرد: این تفاوت در حوزه خبرنگاری با آن همه عشق، علاقه، مطالبه‌گری و سبقه عینیت جدی‌تری دارد، خبرنگاری در آبادان هم ریشه دارد و هم اینکه ثمره کارکرد خبرنگاران در بسیاری از جاها نصیب شهر می‌شود.

 

وی عنوان کرد: گاهی خبری می‌تواند از یک فساد جلوگیری و یا جلوی یک انتخاب نادرست را بگیرد، وقتی قلم از سوز تراوش کند و مطالبه‌گری در میان باشد نه مطالبه‌گیری آن وقت است که آثار نیکش نصیب همه می‌شود.

 

امام جمعه آبادان به دلیل بی‌تفاوتی مدیران شهری در پاسخگویی به مطالبات پرشمار مردمی از سوی رسانه‌ها و فضای مجاری اشاره کرد و اذعان داشت: هنگامی که مسئله‌ای از سوی امام جمعه آن هم از تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود اگر با پردازش رسانه‌ها و مطالبه مردم همراه شود آنگاه مطالبه معنا پیدا می‌کند اما متاسفانه هم‌صدایی در بحث مطالبات مردمی در آبادان وجود ندارد و همین موضوع بی‌تفاوتی مدیران در پاسخگویی به مطالبات را دامن می‌زند.

 

وی به توزیع بسته‌های معیشتی در میان نیازمندان آبادان در طرح رزمایش همدلی و مواسات اشاره کرد و ادامه داد: 249 دست لوازم خانگی به خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل پس از طی مرحله راستی آزمایی اعطا می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه باید برای رسیدن به حداقل‌های مطالبات شهرستان دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیک شود ابراز کرد: وقتی در برابر یک مطالبه جریان‌سازی مناسبی شکل گیرد به طور حتم نتیجه مناسبی نیز حاصل می‌شود، لذا نباید در کارها خود محوری وجود داشته باشد، چراکه اگر بخواهیم مدیران را به پای میز مطالبه‌گری بکشانیم باید با یکدیگر همسو و همراه شویم.

 

وی برگزاری این نشست صمیمانه با خبرنگاران آبادان را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: اگر بنا است حرکتی انجام شود باید اولویت‌های خود را بیابیم و در گام بعدی حرکت را آغاز کنیم.

 

امام جمعه آبادان بر لزوم فعال‌سازی تولیدی‌ها و واحدهای صنعتی کوچک تاکید کرد و ادامه داد: به طور حتم با فعال شدن این واحدها حداقل پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

 

وی به وظایف ذاتی و رسالت رسانه‌ها در مقابل دین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در قبال دین نیز وظیفه و رسالتی دارند لذا بحث فرزندآوری که رسانه‌ها می‌توانند تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام دهند تا کشورمان را جوان‌سازی کنیم به عنوان یکی از این وظایف مهم خبرنگاران است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه همه ما در قبال غدیر نیز مسئولیت داریم یاد آور شد: باید در این‌باره نیز تبلیغ کرد ضمن اینکه باید به نماز جمعه هم توجه بیشتری صورت گیرد، لذا رسالت بعدی رسانه‌ها درباره نماز جمعه است که باید در جهت دعوت مردم به حضور در این آئین عبادی سیاسی تلاش مضاعفی کنند.

 

کد خبر 958223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha