وبینار بین المللی ابعاد اجتماعی حج درآفریقای جنوبی برگزار شد

وبینار بین المللی ابعاد اجتماعی حج توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی با مشارکت نمایندگی دانشگاه المصطفی و تعدادی از موسسات دینی این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، وبینار بین المللی ابعاد اجتماعی حج توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در آفریقای جنوبی با مشارکت نمایندگی دانشگاه المصطفی و تعدادی از موسسات دینی این کشور، برگزار شد.

 در این وبینار شخصیت‌های دینی و اساتید دانشگاهی از کشور جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی شرکت کردند.

 از جمله سخنرانانی که در این برنامه بین المللی حضور داشتند جناب حجه الاسلام والمسلمین شهریاری، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی ، جناب رفیق شاه از شخصیت های برجسته اهل سنت آفریقای جنوبی، مظلومی معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و شیخ شعیب رئیس جماعت شیعی آفریقای جنوبی بودند.

در این وبینار علاوه بر پخش نماهنگ هایی مربوط به حج، همچنین کلیپ هایی از رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی با زیرنویس انگلیسی در خصوص فلسفه حج پخش شد.

در این وبینار سخنرانان نیز در مورد دیدگاههای مقام معظم رهبری در مورد حج و همچنین در خصوص مسئله یمن، فلسطین و به طور کلی مقاومت و رابطه آنها با مسئله حج و نیز آثار عظیم و معنوی این عبادت جمعی در طهارت روح و خودسازی انسان  به ایراد سخن پرداخته اند.

این برنامه علاوه بر پخش در صفحات مجازی رایزنی فرهنگی و نیز گروه های واتس اپ و تلگرام متعلق به مسلمانان در پرتوریا، کیپ  تاون، ژهانسبورگ و سایر مناطق آفریقای جنوبی از طریق شبکه رادیو تلویزیونی هوسا تی وی( Haosa tv)، آپارات (apart)، فیسبوک(Facebook )و یوتیوب (Yotup) نیز به طور زنده پخش شد.

کد خبر 958279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha