توزیع ۳۰ هزار پرس غذا همزمان با عید غدیر در قشم

حجت الاسلام غلامی گفت: به مناسبت عید سعید غدیر خم، ۳۰ هزار پرس غذا طبخ و توزیع شد.

حجت الاسلام « احمد غلامی »، رئیس تیبلغات اسلامی شهرستان قشم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قشم از عید سعید غدیر خم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان نام برد و اظهار کرد: سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن، یکی از سنت های حسنه در عید غدیر بوده که روایات عجیبی درباره آن نقل شده است.

 

وی با اشاره به اهمیت و فضیلت اطعام بخشی از اعمال تربیتی در دین مبین اسلام افزود: شخص اطعام کننده در حقیقت دو چیز اعم از مال و تلاش را انفاق می‌کند؛ از آنجایی که اطعام تأثیر عمیقی در استحکام ارکان برادری در جامعه دارد خداوند این اقدام خیر را کفاره اصلی گناهان بسیار یا بخشی از کفاره گناهان قرار داده است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی قشم به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) درخصوص اطعام در روز عید سعید غدیر خم اشاره داشت و گفت: به فرموده امام صادق(ع)؛ غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در رأس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در رأس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

 

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: امام صادق(ع) روز عید غدیر خم را روز اطعام الطعام نامیده و فرموده اند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.

 

وی گفت: با توجه به اهمیت و فضیلت اطعام در روز عید غدیر خم به خصوص در میان محرومان و نیازمندان، برخی از گروه های جهادی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، هیئات مذهبی، مساجد شهرستان قشم، اقدام به طبخ و توزیع بیش از 30 هزار پرس غذای گرم کردند.

 

 

 

 

 

کد خبر 958377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha